Adet Düzensizliği Ankara

Adet düzensizliği Ankara, birçok farklı nedenle ortaya çıkabilen ve kadınlarda en sık görülen kadın hastalıklarından biridir. Kadınlarda, ergenlik dönemi ile birlikte üreme sisteminin aktif olmasıyla, belirli bir adet döngüsü yaşanmaya başlanır. Bu adet döngüsünde yaşanan düzensizlik, adet kanamalarının da düzensizleşmesine neden olur. Ortalama 28 gün süren adet döngüsü, regl kanamasının ilk gününden başlayarak, diğer ayki kanamanın başlangıcına kadar geçen süredir. Hormonal değişimler, stres gibi psikolojik faktörler ve çeşitli fiziksel rahatsızlıklar, bu döngüde bozulmaya yol açarak, adet düzensizliğine neden olabilir.

Yazımızın devamında adet düzensizliği ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara adet düzensizliği tanı ve tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir; Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Adet Düzensizliği Nedir?

Kadınlarda, üreme faaliyetlerinin aktif olmasıyla birlikte, düzenli bir adet döngüsü oluşur. Bu döngü, 28 gün içerisinde, rahimde görülen değişimleri içerir. Adet döngüsü sürecinin basamakları;

• Rahmin iç tabakası olan endometriumun, olası bir gebeliğe hazırlık amacıyla kalınlaşması ile başlar. Bu aşamada, endometrium tabakası, döllenmiş yumurtanın tutunabilmesi için kan damarları yönünden zenginleşerek, kalınlaşır.
    • Adet döngüsünün sonunda, gebelik durumunun oluşmaması halinde, endometrium tabakası tekrardan incelir. Yeni döngüye hazırlık olarak gerçekleşen bu incelme, endometrium tabakasının dökülmesiyle olur.
    • Endometrium tabakasının dökülerek tekrardan incelmesi ise regl kanamasına yol açar. Kan damarları yönünden zengin olan endometrium tabakası, dökülürken kanama olmasına neden olur. Bu kanama, vajinal yolla dışarı atılır. 28 günde bir görülen bu kanama, tıbbi literatürde “menstruasyon kanaması” olarak bilinirken; halk arasında adet görmek olarak adlandırılır.

Adet döngüsü içerisinde 21 ile 35 günde bir görülen regl kanaması, normal olarak kabul edilir. Düzenli bir adet döngüsü, genellikle 5-7 gününü regl kanamasının kapsadığı, 28 günlük bir süreçten oluşur. Normal kanama miktarı ise günde 3-4 ped değiştirmeyi gerektirecek kadar kanamanın olmasıdır. Ancak, bazı durumlarda 21 günden daha az veya 35 günden daha fazla aralıklarla, regl kanaması görülebilir. Ayrıca, kanama miktarı da normalden daha fazla veya az olabilir. Bu dür durumlar, adet düzensizliği olarak adlandırılmaktadır. Ankara adet düzensizliği tanı ve tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir; Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Adet Düzensizliği Nasıl Olur?

Adet düzensizliği, birden farklı şekilde ortaya çıkabilir. Regl kanamasında mevcut olan anormalliğe göre, adet düzensizliklerini sınıflandırmak mümkündür. Bu sınıflandırmaya göre;

Hipermenore

Adet kanamasının normalde fazla olması durumudur.

Hipomenore

Regl kanamanın normalden az olması durumudur.

Metroraji

Düzensiz aralıklarla görülen regl kanamasıdır.

Menoraji

Adet süresinin, normalden uzun olması durumudur.

Oligomenore

Seyrek adet görme olarak da bilinen bu durum, iki adet döngüsü arasındaki sürenin 35 günden fazla olması ile ortaya çıkar.

Polimenore

Sık adet görme olarak da bilinen bu durum, iki adet döngüsü arasındaki sürenin 21 günden az olması ile ortaya çıkar.

Menometroraji

Düzensiz aralıklarla görülen, normalden fazla kanama olması durumudur.

Adet Düzensizliği Neden Olur?

Adet düzensizliği, birçok farklı nedenle olabilir. Adet döngüsünde düzensizliğe yol açan başlıca faktörler;

• Hormonal dengesizlikler,
    • Düşük hormon seviyeleri nedeniyle, endometrium tabakasının desteğini yitirmesi,
    • Rahim duvarının fazla büyümesi ile ortaya çıkan endometrial hiperplazi,
    • Endometrial dokunun kalınlaşması ile ortaya çıkan adenomyosiz,
    • Yumurtalık kistleri,
    • Miyomlar,
    • Polipler,
    • Rahim veya yumurtalık kanseri,
    • Şeker hastalığı gibi kronik hastalıklar,
    • Stres ve depresyon gibi psikolojik faktörler,
    • Yumurtlama eksikliği,
    • Dış gebelik,
    • Hormonal ilaçlar,
    • Vajinal enfeksiyonlar olarak karşımıza çıkar.

Adet Düzensizliği Tedavisi Nasıl Yapılır?

Adet düzensizliği tedavisinde, ilk olarak hastanın detaylı bir jinekolojik muayeneye tabi tutulması gerekir. Bu sayede, adet düzensizliğine yol açan faktör tespit edilerek, buna uygun tedavi planı geliştirilir. Çoğunlukla hormonal dengesizlikler nedeniyle görülen adet düzensizliği, ilaçla tedavi yöntemlerine başvurularak giderilir. Hormonal dengenin, tedavi sürecinde kullanılan ilaçlarla yeniden sağlanması ile adet döngüsü de düzenli hale gelir. Kist, miyom veya polipler nedeniyle görülen adet düzensizliklerinde, gerekli görüldüğü hallerde ameliyata da başvurulabilir.

Ankara Adet Düzensizliği Tedavisi Fiyatları 2021

Adet düzensizliğinin tedavisi, hastanın medikal durumuna bağlı olarak,  kişiye özel planlanır. Bu nedenle, tedavi fiyatları değişiklik gösterebilir. Ankara adet düzensizliği tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.