Ankara Rahim Filmi (HSG)

Rahim filmi Ankara veya HSG Ankara; rahim boşluğunun görüntülenmesi için başvurulan bir yöntemdir. Rahim filmi fiyatları Ankara klinikten kliniğe değişebilir. Histerosalpingografi olarak da adlandırılan bu yöntemde, rahmin içi ve tüpler, kontrast bir madde verilerek görüntülenirler. Bu nedenle işlem, ilaçlı rahim filmi olarak da bilinir. Rahimle ilgili hastalıkların tanı ve tedavisinde, HSG’den yararlanılır. Rahim ve tüplerin rahim filmi ile görüntülenmesi sayesinde, bu bölgelerde oluşabilecek şekil bozuklukları, miyom ve polip gibi tıkanıklığa yol açabilecek etkenler ve daha birçok sorunun tespiti mümkün olur. Rahim filmi (HSG) ile görüntüleme işleminden kısırlık, tekrarlayan düşükler, rahim kanseri gibi birçok hastalığın tedavisinde yararlanılır.

Yazımızın devamında rahim filmi (HSG) ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara rahim filmi (HSG) çekimi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Rahim Filmi (HSG) Nedir?

Rahmin içinin ve tüplerin, radyografik olarak incelenmesi işlemine, rahim filmi (HSG) denilmektedir. Bu işlem esnasında, rahim içi ve tüpler, görüntü elde edilebilmesi için kontrast bir sıvı ile doldurulur. Bu sıvı, rahim ağzından rahmin içerisine ve tüplere verilerek film çekimi gerçekleştirilir. Histerosalpingografi olarak da adlandırılan rahim filmi çekimi esnasında verilen kontrast sıvı, tüplerdeki mukus benzeri yapıların da temizlenmesini sağlayabilir. Bu nedenle, tüplerde meydana gelen tıkanıklığın açılmasında, rahim filmi yardımcı bir uygulama olarak karşımıza çıkar.

Rahim Filmi (HSG) Neden Çekilir?

Tüplerin geçirgenliği hakkında en detaylı bilgiyi veren uygulama olması nedeniyle rahim filminden, kısırlık tanı ve tedavisinde sıklıkla yararlanılır. Ayrıca, rahim içerisindeki miyom ve poliplerin tespiti için de rahim filmi çekilmesi gerekebilir. Düşük veya kürtaj sonrasında, rahim içinde meydana gelebilecek yapışıklıkların görüntülenmesi için ve kanser hastalığının tanı ve tedavisinde de rahim filmine başvurulabilir.

Rahim Filmi Nasıl Çekilir?

Rahim filmi genellikle, regl kanamasından sonraki 3-4 gün içerisinde çekilir. Bu dönemin tercih edilmesinin nedeni, gebelik ihtimalinin düşük olması ve rahmin iç dokusunun regl kanaması sonrasındaki günlerde daha ince olmasıdır.

Rahim filmi çekilirken hastalar, röntgen masasına yatırılırlar. Filmin çekilebilmesi için hastaların bacaklarını kendilerine doğru topladıkları bir pozisyonda olması gerekir. Vajina duvarlarının aralanıp, rahim ağzına ulaşılabilmesi için vajinal spekulum kullanılır. Hastaların vajina içi ve rahim ağzı, özel bir dezenfektan yardımı ile yıkanır. Böylece, olası bir enfeksiyon riskinin önüne geçilmesi amaçlanır. Rahim ağzına yerleştirilen bir katater vasıtasıyla, kontrast sıvı, rahim içine ve tüplere verilir.

Rahim filmi esnasında kullanılan kontrast sıvısı, kokusuz, renksiz, herhangi bir yan etkisi olmayan bir sıvıdır ve içerisinde iyot bulunur. İyot, X ışınlarını tutar ve bu sayede rahim içerisinin görüntüsünün oluşturulmasını sağlar. Yapılan işleme halk arasında genellikle ilaçlı rahim filmi denilse de, kullanılan sıvı bir ilaç değildir. Hastalarda, yanma hissi benzeri bir ağrı veya acı oluşturmaz. Ancak, bu sıvının tazyikli bir şekilde tüplere ve rahim içine verilmesi, bu alanlarda oluşmuş tıkanıkların açılmasına yardımcı olabilir.

Anestezili Rahim Filmi Ne Zaman (HSG) Nasıl Çekilir?

Rahim filmi işleminde hastalarda şiddetli bir ağrı veya acı hissi oluşmaz. Ancak bazı durumlarda, hastalarda kramp benzeri ağrılar görülebilir. Bunu engellemek amacıyla, işlem öncesinde ağrı kesici alınması önerilebilir. Hekim tarafından önerilmeden, herhangi bir ilaç kullanılmaması gerekir. Ayrıca, gerekli görüldüğü durumlarda anestezili rahim filmi çekimi de mümkündür. Anestezili rahim filmi çekiminde, işlemden önce hastalara damar yolu açılarak anestezik bir ilaç verilir. Böylece rahim filmi, hastalar sedasyon altındayken çekilebilir.

Ankara rahim filmi (HSG) ile ilgili tüm sorularınız için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Rahim Filmi (HSG) Ankara Çekimi Sonrasında Nelere Dikkat Edilmesi Gerekir?

Rahim filmi çekimi işleminde komplikasyon riski oldukça düşüktür ancak, işlemden sonra ateş, kötü kokulu vajinal akıntı, mide bulantısı gibi belirtiler görülürse, enfeksiyondan şüphelenilebilir. Bu tür belirtilerin var olması durumunda, doktorunuza başvurmanız önerilir.

İşlem esnasında rahim içerisine sıvı verilmesi nedeniyle, regl sancısı benzeri kramplar olabilir; fakat, işlemden sonraki birkaç saat içerisinde, bu kramp benzeri ağrıların geçmesi beklenir.

Rahim filmi çektiren hastalarda, işlemden sonraki birkaç gün, lekelenme biçiminde hafif vajinal kanamalar görülebilir; ancak hsg sonrası şiddetli kanama yaşayan veya kanaması birkaç günden daha uzun süre devam eden hastaların doktora başvurmaları gerekir.

Ankara Rahim Filmi (HSG) Fiyatları 2021

Rahim filmi (HSG) fiyatları, klinikten kliniğe değişebilir. Ayrıca, işlemin anestezi altında yapılması da ücretlerde değişiklik olmasına neden olabilir. Ankara rahim filmi (HSG) fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.