Ankara Aşılama Tedavisi

Aşılama tedavisi Ankara, infertilite görülen bir çiftte, kısırlık tedavisi olarak başvurulan bir yöntemdir. Kısırlık, hem kadınlarda, hem de erkeklerde, birçok farklı nedenle ortaya çıkabilir. Kadınlarda yumurtlama bozuklukları, erkeklerde ise kaliteli ve yeterli sayıda sperm üretimi gerçekleşmemesi gibi problemler olabilir. Aşılama tedavisi ile birlikte, kadınların en yüksek doğurganlık şansına sahip oldukları dönemde, erkekten alınan sperm hücresi, kadının rahmine yerleştirilir. Bu sayede, yumurtanın döllenmesi ve gebeliğin başlatılması amaçlanır. Bu yöntemde, spermler laboratuvar ortamında döllenmeye hazır hale getirildikleri için fonksiyonel ve ileri hareketlidirler. Ayrıca, aşılama tedavisinde yumurtlamayı uyarıcı bir ilaç verildiği için yumurta hücreleri de döllenme için gerekli olgunluğa erişebilir.

Yazımızın devamında aşılama tedavisi ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara aşılama tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

İnfertilite Nedir?

Bir çiftin, bir yıl süreyle düzenli ve korunmasız cinsel ilişki yaşaması halinde gebeliğin oluşmaması durumu, infertilite olarak adlandırılır. Halk arasında kısırlık olarak da bilinen bu durum, biyolojik ve genetik birçok farklı neden bağlı olarak gelişebilir. Hem kadınlarda, hem de erkeklerde görülen kısırlık riski, ilerleyen yaşla birlikte üreme kapasitesinde düşüş olması nedeniyle artar. 35 yaş üstü hastalarda, 6 ay düzenli ve korunmasız ilişki yaşanmasına rağmen gebelik gelişmediği durumlarda, infertiliteden söz edilmesi mümkündür.

İnfertilite Nedenleri Nelerdir?

Kısırlık kadınlarda ve erkeklerde farklı nedenlerle ortaya çıkabilir. Genellikle genetik ve biyolojik faktörlere bağlı olarak oluşan infertilite, nadiren psikolojik nedenlerle gelişen cinsel işlev bozuklukları sebebiyle de ortaya çıkabilir. Kadınlarda vajinismus nedeniyle cinsel birlikteliğin sağlanamaması, erkeklerde ereksiyon problemleri bu faktörlere örnek olarak gösterilebilir. Ancak, genellikle karşımıza çıkan kısırlık nedenleri kadınlarda;

• Fallop tüplerinde ortaya çıkan tahribat, tıkanıklık veya yapışıklık,
    • Yumurta rezervlerinin azalması,
    • Yumurtlama ve adet döngüsündeki düzensizlikler,
    • Hormonal düzendeki dengesizlik,
    • Yumurtalık kistleri, rahimde görülen miyom ve polipler,
    • Polikistik over sendromu,
    • Endometriozis hastalığı olarak karşımıza çıkar.

Erkeklerde ise;

• Kaliteli ve yeterli miktarda sperm üretiminin olmaması,
    • Sperm kanalında tıkanıklık,
    • Testislere giden damarlarda görülen varikosel,
    • Azospermi olarak adlandırılan, meninin sperm hücresi barındırmaması durumu,
    • Anatomik bozukluklar ve
    • Cinsel işlev bozuklukları olarak karşımıza çıkar.

Ayrıca ilerleyen yaş, düzensiz ve sağlıksız beslenme alışkanlıkları, fazla kilo ve zararlı maddelerin tüketimi de her iki cinsiyette, kısırlık riskini artıran faktörlerdir.

Aşılama Tedavisi Nedir?

Aşılama tedavisi, infertilite tedavisinde sıklıkla başvurulan yöntemlerden bir tanesidir. Aşılama tedavisi ile kadınlarda yumurtlamanın gerçekleşmesi ve yumurtanın gerekli olgunluğa erişmesi sağlanır. Bu amaç doğrultusunda, hastalara oral yolla veya enjeksiyon yöntemiyle fertilite ilaçları verilir. Verilen ilaçlar, yumurta hücresini içinde barındıran folikül isimli keseciklerin oluşmasını sağlar. Oluşan bu foliküller, 17-20 mm boyutuna ulaştıklarında, hastaya çatlama iğnesi yapılır.

Aşılama Tedavisi Nasıl Yapılır?

Aşılama tedavisi sürecinde, kadınlarda yumurtlama süreci desteklenirken, bir taraftan da erkekten alınan sperm hücresinin, laboratuvar ortamında hazırlanması sağlanır. Erkekten alınan spermler, 0,5-1 cc’lik boyutta konsantre hale getirilerek, rahme yerleştirmek için hazırlanır. Yumurtanın gerekli olgunluğa eriştiği, kadınlarda doğurganlık şansının en yüksek olduğu dönemde, konsantre haldeki bu spermler, bir katater yardımıyla rahme yerleştirilir. Yumurtalıktan atılan yumurta, rahimde bulunan bu spermler tarafından döllenir. Döllenmiş yumurta rahme tutunarak, buraya yerleşir ve böylece gebelik başlamış olur.

Erkekten alınan spermlerin, kadının rahmine yerleştirilmesi işlemi, oldukça kolaydır. İnce bir katater kullanılarak gerçekleştirilir ve hastalarda herhangi bir ağrı veya acı hissi oluşmaz. Ankara aşılama tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Aşılama Tedavisinin Başarı Oranı Nedir?

Aşılama tedavisiyle gebeliğin gerçekleşme oranı %20’dir. Rahme verilen sperm sayısı arttıkça, başarı oranı da yükselir. Aşılama tedavisinde sperm sayısının 5 milyonun üzerinde olması gerekir. Ancak, 10 milyonun üzerinde spermin rahme verilmesi, tedavinin başarı şansını artırır.  Ayrıca, ilk seferde başarısız olan aşılama tedavisi, tekrarlanabilir niteliktedir. 6 kereye kadar denenebilen bir yöntem olan aşılama tedavisinde, genellikle 2. veya 3. uygulamada gebeliğin gerçekleşmemesi halinde, hastalar tüp bebek tedavisine yönlendirilir.

Ankara Aşılama Tedavisi Fiyatları 2021

Aşılama tedavisi fiyatları klinikten kliniğe farklılık gösterebilir. Ankara aşılama tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.