Çikolata Kisti Tedavisi Ankara

Çikolata kisti tedavisi Ankara, rahim içerisindeki endometrial tabakanın normal dışı büyümesi ile oluşur. Normalde rahmin içinde bulunan endometrial doku, rahim dışında bir alanda oluşur ve kistleşir. Karın boşluğu, fallop tüpleri veya yumurtalıklarda endometrial dokunun gelişmesi ile birlikte, kist oluşabilir. Endometriozis olarak da adlandırılan çikolata kistinde, oluşan kistlerin içerisi, kahverengi bir sıvı ile doludur. Bu nedenle, bu hastalık halk arasında çikolata kisti olarak adlandırılır. Çikolata kisti, hastalarda adet düzensizliği, ağrı, yoğun kanama ve kısırlık gibi birçok probleme yol açabilir. Çikolata kisti tedavisi Ankara işleminde, hastanın medikal durumuna ve semptomlarına bağlı olarak farklı tedavi yöntemlerine başvurulabilir.

Yazımızın devamında çikolata kisti tedavisi hakkında detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara çikolata kisti tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Çikolata Kisti Nedir?

Endometriozis hastalığı olarak da bilinen rahim içerisindeki tabakanın, rahim dışında büyümesi ile çikolata kistleri meydana gelir. Normalde yalnızca rahmin iç kısmında bulunması gereken endometrial tabaka, yumurtalıklarda, fallop tüplerinde veya karın boşluğunda oluşur ve burada kistleşme ortaya çıkar. Oluşan kistlerin içi, çamur benzeri kahverengi bir sıvıyla kaplıdır. Bu nedenle, bu hastalığa halk arasında çikolata kisti de denilmektedir.

Gebelik durumunda, döllenmiş yumurta rahim içerisindeki endometrial tabakaya tutunur. Bu nedenle, her adet döngüsü içerisinde endometrial tabaka, olası bir gebeliğe hazırlanmak için kalınlaşır. Gebeliğin gerçekleşmediği tüm döngülerde de, dökülerek tekrardan incelir ve bu dökülme adet kanamasına yol açar. Normal şartlarda, yalnızca rahim içerisinde kalınlaşma amacıyla gelişip büyüyen endometrial tabaka, rahim dışında bir alanda oluştuğunda, çikolata kistlerine neden olur. Çikolata kistleri, adet dönemlerinde görülebilen yumurtalık kistlerinden farklı olarak, kendiliğinden küçülüp kaybolma eğilimi göstermezler.

Çikolata Kisti Kimlerde Görülür?

Endometriozis, oldukça sık karşılaşılan bir hastalıktır. Kadınların %10’unda rastlanan endometriozisin en sık karşılaşıldığı grup ise 25-34 yaş arası kadınlardır. Çikolata kistleri, endometriozis hastası olan kadınların %28’inde, her iki yumurtalıkta birden görülür.

Çikolata Kisti Belirtileri Nelerdir?

Çikolata kisti görülen hastalarda en sık karşılaşılan şikâyet, şiddetli regl ağrılarıdır. Hastaların yaklaşık olarak %70’i, adet döneminde kasıklarda şiddetli ağrı yaşarlar. Ağrılara ek olarak, regl kanamaları da aşırı yoğunlukta olabilir ve kanama süresi normalden uzun olabilir.

Çikolata kisti olan hastalarda en sık rastlanan diğer belirtiler ise;

• Cinsel ilişki esnasında veya sonrasında ağrı,
    • Kısırlık,
    • Dışkılama esnasında veya idrar yaparken ağrı olarak karşımıza çıkar.

Çikolata Kisti Tanısı Nasıl Konulur?

Çikolata kisti tanısında, jinekolojik muayene ve ultrasonla görüntülemeden yararlanılır. Çikolata kistinin, diğer yumurtalık kistlerinden ayrılabilmesi için transvajinal ultrasona başvurulabilir. Transvajinal ultrasonda kullanılan dönüştürücü isimli cihaz, karın veya vajinaya yerleştirilir. Bu sayede, çikolata kistinin görüntüsü elde edilir.

Manyetik rezonans görüntüleme (MRG) aracılığıyla da rahim dışında gelişen endometrial dokular tespit edilebilir. Bunların yanı sıra, laparoskopik yöntemle kistin yeri ve boyutu hakkında net bilgiye ulaşılabilir.

Ankara çikolata kisti tanı ve tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Çikolata Kisti Tedavisi Nasıl Yapılır?

Çikolata kisti tedavisi, hastanın medikal durumuna, kistin yeri ve boyutuna, hastada görülen semptomlara bağlı olarak planlanır. Tedavi yöntemi olarak ilaçla tedavi veya cerrahi müdahaleden yararlanılabilir. Bazı durumlarda ise hem ilaç tedavisi, hem de cerrahi müdahale gerekebilir.

İlaç tedavisinde, hastaların yaşadıkları şiddetli ağrıların giderilebilmesi için nonsteroidal antiinflamatuar ilaçlar kullanılır. Ayrıca, hormon dengesizliklerinin önüne geçilmesi amacıyla, hormon takviyesi de yapılabilir. Endometrial tabaka, adet döngüsü içerisinde vücuttaki hormon seviyelerine bağlı olarak kalınlaşır veya incelir. Hastaya verilen hormon takviyesi ile endometrial tabakanın kalınlaşmasının önüne geçilebilir ve rahim dışında endometrial doku oluşumu engellenebilir. Ancak, gebelik planı olan kadınlarda hormon tedavisi uygulanamamaktadır.

Cerrahi müdahale gereken durumlarda ise genellikle laparoskopik ameliyatla tedavi yöntemine başvurulur. Laparoskopik ameliyat, karın bölgesine küçük kesiler atılarak gerçekleştirilir. Bu kesilerden içeriye yerleştirilen kamera ve cerrahi aletler yardımıyla, kistin çıkartılması sağlanır.

Ankara Çikolata Kisti Tedavisi Fiyatları 2021

Çikolata kisti tedavisi, hasta öyküsüne ve medikal durumuna bağlı olarak, kişiye özel planlanan bir süreçtir. Bu nedenle tüm hastalarda aynı tedavi biçimine başvurulması söz konusu değildir. Bu durum, tedavi ücretlerinin de değişiklik göstermesine neden olur. Ayrıca, çikolata kisti tedavisi fiyatları, klinikten kliniğe farklılaşabilir. Ankara çikolata kisti tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.