Dış Gebelik Tedavisi Ankara

Kadın hastalıkları alanında, oldukça sık rastlanan bir durum olan dış gebelik; döllenmiş yumurtanın, yumurtalık tüpleri veya rahim dışındaki bir bölgeye tutunmasıdır. Ektopik gebelik olarak da bilinen dış gebelik, yaklaşık olarak her 50 hamilelikten birinde görülür. Döllenmiş yumurtanın, sağlıklı bir şekilde gelişimini tamamlamasının mümkün olmadığı dış gebelik durumu, anne hayatını da riske sokabilir. Bu nedenle, dış gebeliğin erken teşhisi oldukça önemlidir. Ayrıca, zamanında tedavi edilmeyen dış gebelik, kısırlık gibi istenmeyen durumlara da neden olabileceği için dış gebelik tedavisine, en kısa sürede başlamak gerekir. Yazımızın devamında dış gebelik hakkında detaylı bilgi bulabilirsiniz. Dış gebelik tedavisi Ankara için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Dış Gebelik Nedir?

Normal bir hamilelikte, erkeğin sperm hücresi ile döllenen yumurta, rahim duvarına tutunarak, burada gelişimine devam eder. Dış gebelikte ise döllenmiş yumurta, rahim içerisine yerleşmez. Döllenmiş yumurtanın, genellikle yumurtalık tüpleri gibi rahim dışında bir alana tutunduğu görülür. Dış gebelik vakalarının %95’inde, yumurtanın fallop tüplerine yerleştiği tespit edilir. Ancak, bazı vakalarda döllenmiş yumurtanın rahim ağzına, rahim boynu olan servikse, abdominal kavise veya karın içine yerleştiği de görülür. Rahmin dışındaki bu bölgeler, zigot adı verilen döllenmiş yumurtanın sağlıklı bir şekilde gelişmesine müsait değildir. Bu nedenle, dış gebelikte hamileliğin sağlıklı bir şekilde sürdürülmesi olanağı bulunmaz.

Tüm hamileliklerin %2’sine görülebilen dış gebelik, anne sağlığı için de oldukça önemli riskler barındırır. Tutunduğu konumda büyümeye başlayan zigot, annenin organ ve dokularına ciddi zararlar verebilir. Dokuların aldığı bu zararlar sonucunda, hasta hayatını tehlikeye sokabilecek kanamalar olabilir. Ayrıca, özellikle döllenmiş yumurtanın tüplere yerleştiği durumlarda, burada büyümeye devam etmesi sonucunda, fallop tüpleri geri döndürülemez bir zarara uğrayabilir. Bunun sonucunda, hastanın bir daha hamile kalmasının mümkün olmaması gibi istenmeyen sonuçlar yaşanabilir. Bu nedenle, dış gebeliğin erken teşhisi ve teşhis edilir edilmez dış gebelik tedavisine başlanması çok önemlidir.

Dış Gebelik Belirtileri Nelerdir?

Dış gebelik, normal bir hamilelik ile karıştırılabilecek bazı belirtilere sebep olur. Genellikle hastalarda, normal hamilelik sürecinde de ortaya çıkan, regl kanamasının kesilmesi, göğüslerde hassasiyet, mide bulantısı ve kusma gibi belirtiler oluşur. Ancak, bunların yanı sıra;

• Lekelenme biçiminde de olabilecek vajinal kanamalar,
    • Pelviste ağrı,
    • Fallop tüplerinde kanama olması nedeniyle gelişen omuz ağrısı ve bağırsak hareketlerinde güçlük,
    • Fallop tüplerinin yırtılması durumunda ortaya çıkan karında şiddetli ağrı, sersemlik hissi, baş dönmesi veya bayılma gibi belirtiler de görülebilir.

Bu belirtilere sahip hastaların, acil olarak bir kadın hastalıkları uzmanına başvurması gerekir. Fallop tüplerinde yırtılma ve kanama olması durumunda meydana gelen iç kanama, hasta hayatı açısından oldukça riskli bir durumdur. Bu nedenle, dış gebelik tedavisine en kısa sürede başlanması gerekir. Ankara dış gebelik tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Dış Gebelik Tanısı Nasıl Konulur?

Dış gebelik yaşayan hastalarda, gebelik testleri pozitif sonuç verir. Ancak, ultrasonla görüntüleme yapıldığında, rahim içerisinde gebelik kesesinin oluşmadığı görülür. Ayrıca, düzenli şekilde uygulanacak beta hCG testi de, dış gebelik tanısının konulmasında önemlidir. Hamileliğin başlaması ile beraber, kandaki progesteron hormonu seviyesinde artış olur. Beta hCG testi uygulanarak, hastadaki progesteron hormonu seviyesine bakılır. Normal bir hamilelik sürecinde, progesteron seviyesi düzenli olarak artış gösterir. Dış gebelikte ise iki gün arayla uygulanan beta hCG testinde, kandaki progesteron seviyesinin yeterli miktarda artmadığı görülür. Hem ultrasonla görüntülemede rahim içerisinde gebelik kesesi tespit edilmemiş, hem de beta hCG testi normalden farklı bir sonuç vermiş hastalarda, dış gebelik tanısı konulabilir.

Dış Gebelik Tedavisi Nasıl Yapılır?

Dış gebelik tedavisinde ilaçla veya cerrahi yollarla tedavi uygulanabilir. Hastanın medikal durumuna bakılarak, en uygun tedavi yöntemi belirlenir. Tüplerde kanama veya yırtılma olan hastalarda, acil olarak cerrahi müdahaleye başvurulur. Dış gebeliğin erken teşhis edildiği, acil müdahale gerekmeyen durumlarda ise ilaç tedavisinden yararlanılır.

Dış gebeliğin ilaçla tedavisinde, vücuttaki hamilelik dokusu, bir iğne yardımı ile yok edilerek, dış gebelik sonlandırılır. Dış gebeliğin cerrahi olarak tedavisi ise hastanın ameliyata alınarak, zarar görmüş fallop tüplerinin onarılması; aşırı hasar görmüş tüplerin ise alınması ile gerçekleştirilir.

Ankara Dış Gebelik Tedavisi Fiyatları 2021

Dış gebelik tedavisinde uygulanacak yönteme hastanın medikal durumuna bakılarak karar verilir. Bu nedenle, tedavi fiyatları değişiklik gösterebilir. Ankara dış gebelik tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.