Doğum Sonrası Çatlak Tedavisi Ankara

Gebelik dönemi, anne adayları için çok özel bir deneyim olmakla birlikte, kadın vücudu üzerinde yapısal değişikliklerin oluşmasına neden olabilmektedir. Hamilelik sürecinde en sık karşılaşılan problemlerden bir tanesi, vücudun birçok farklı yerinde görülebilen çatlaklardır. Vücuttaki kilo değişimlerine bağlı olarak, deri yüzeyinde oluşan bu çatlaklar, genellikle karın, bel, göğüs ve basenlerde ortaya çıkar. Gebelik sürecinde yaşanan hormonal değişimler de, hamilelik çatlaklarının oluşmasında etkilidir. Hamilelik çatlaklarının giderilmesi için başvurulan doğum sonrası çatlak tedavisinde en sık kullanılan yöntem, lazer tedavisidir. Doğum sonrası çatlak tedavisi Ankara uygulanan hastalarda,  lazer ile derideki kolajen üretimi ve hücre yenilenmesinin hızlandırılması sağlanır.

Yazımızın devamında doğum sonrası çatlak tedavisi hakkında detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara doğum sonrası çatlak tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Doğum Çatlakları Nedir?

Cildin üst tabakasındaki yırtılmalar, çatlak olarak adlandırılır. Cilt dokusunun aşırı gerilmesi ve bu nedenle cilt altındaki dokuların hasar görmesi ile oluşan çatlaklar, kadınlarda özellikle doğum sonrasında sıklıkla karşımıza çıkar. Çatlaklar, deride renk değişikliği ile kendilerini belli eder. İlk başta pembemsi bir yapıda olan çatlaklar, zamanla beyazlaşır. Bu renk değişiminin yanı sıra, ciltte çukurlaşma veya hafif kabarıklıklar da olabilir. Ergenlik döneminde hızlı boy uzaması, uzuvlardaki hızlı büyüme ve kilo alımı ile de ortaya çıkabilen bu çatlaklara, kadınlarda hamilelik döneminde sıklıkla rastlanır.

Hamilelik sürecinde kilo alımı, özellikle gebeliğin son trimesteri olarak bilinen 6. ve 9. aylar arasındaki süreçte iyice yoğunlaşır. Bu dönemde, bebeğin hızla büyümesi, anne adayının da hızla kilo almasına neden olur. Alınan bu kilolar, ciltte gerilmelere ve yırtılmalara yol açar. Ciltteki doku hasarı ise hamilelik çatlağı olarak da bilinen izleri ortaya çıkartır. Doğum sonrasında, tekrardan kilo verilmesi ile birlikte, çatlaklarda artış olabilir. Hamilelik sürecinde, normalden fazla kilo alımı olan kadınlarda, çatlaklar daha fazla görülmektedir. Ancak, çatlakların oluşumu, kilo alımından bağımsız olarak, gebelik sürecinde yaşanan hormonal değişikliklerden de kaynaklanabilir.

Doğum Sonrası Çatlak Tedavisi Ankara Nedir?

Doğum sonrası çatlak tedavisi, gebelik sürecinde ve doğumdan sonra cilt üzerinde oluşan çatlakların farklı yöntemler kullanılarak tedavi edilmesidir. Dermoterapi, PRP tedavisi ve lazerle tedavi gibi farklı yöntemlerle, doğum sonrası çatlak tedavisi gerçekleştirilebilir. En sık kullanılan ve en etkili yöntem lazerle çatlak tedavisidir. Lazerle doğum sonrası çatlak tedavisi, cildin üst tabakasının yenilenmesini sağlar. Bu sayede, çatlak görünümünün en aza indirilmesi amaçlanır.

Doğum Sonrası Çatlak Tedavisi Ankara Nasıl Yapılır?

Çatlak tedavisinde en sık kullanılan yöntem olan lazerle tedavi, başarı oranları oldukça yüksek bir uygulamadır. Hastaların cilt tipine bağlı olarak, çatlakların giderilmesinde %85’e varan oranlarda başarı sağlanır. Lazerle çatlak tedavisinde amaç, deri altındaki kolajen üretimini hızlandırarak, hücre yenilenmesinin sağlanmasıdır.

Lazerle doğum sonrası çatlak tedavisi esnasında, çatlakların bulunduğu bölgeye lazer ışınları verilerek dokularda mikro hasarlar oluşturulur. Bu sayede, bölgede kolajen üretimi hızlandırılır ve cildin üst tabakası olan epidermisin yenilenmesi sağlanır.

Oldukça kısa sürede tamamlanan ve basit bir uygulama olan lazerle çatlak tedavisi, hastalarda çok şiddetli bir acı veya ağrıya sebep olmaz. Genellikle, lazerin verdiği ani ısı ile ciltte, hafif bir yanma ve batma hissi ortaya çıkar. Ancak, derinin daha ince olduğu bölgelerde, yanma ve batma hissi daha şiddetli olabilir. Bu durumda, lokal anestezi uygulanarak tedavi gerçekleştirilebilir.

Ankara doğum sonrası çatlak tedavisi ile ilgili tüm sorularınız için kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz. Kadın hastalıkları, doğum ve jinekolojik estetik uygulamalar için Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Lazerle Doğum Sonrası Çatlak Tedavisi Kaç Seans Sürer?

Lazerle doğum sonrası çatlak tedavisi, hastadaki çatlakların durumuna ve hastanın cilt tipine bağlı olarak birkaç seans sürebilir. Çatlağın boyutu ve derinliği, hangi bölgede yer aldığı gibi faktörler, tedavi sürecinin uzunluğu konusunda etkilidir. Çatlakların tamamen iyileşmesi oldukça zor olmakla beraber, %85’e varan oranlarda iyileşme görülmektedir. Seans sonrasındaki 1-2 haftalık süreçte, lazer tedavisinin etkileri görülmeye başlanır.

Ankara Doğum Sonrası Çatlak Tedavisi Fiyatları 2021

Doğum sonrası çatlak tedavisi, birçok farklı yöntemle gerçekleştirilebilir. Bu nedenle, tedavi fiyatları, gerçekleştirilen uygulamaya göre değişiklik gösterir. Lazerle doğum sonrası çatlak tedavisi fiyatları ise klinikten kliniğe farklılaşmaktadır. Ankara doğum sonrası çatlak tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.