Düşük Tedavisi Ankara

Düşük; hamileliğin bebeğin sağlıklı doğumu gerçekleşmeden sonlanmasıdır. Gebelik, 20. haftadan önce ve bebek henüz 500 gr. ağırlığına ulaşmadan sonlandığında, bu durum düşük olarak adlandırılır. Hamileliğin ilk üç ayı içerisinde görülen düşükler ise, erken düşük olarak adlandırılır. Erken düşüklere neden olan başlıca faktör, bebekteki kromozom anomalileridir. Bunun yanı sıra, düşük riskini artıran birçok faktör bulunur. Düşük tedavisi Ankara ise rahim içerisinin temizlenmesi, annede olan kanamanın durdurulması ve görülebilecek enfeksiyon riskinin en aza indirilmesi sürecini kapsar. Bu amaçla, düşük tedavisi için kürtaja başvurmak gerekebilir.

Yazımızın devamında düşük tedavisi hakkında detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara düşük tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Düşük Nedir?

Bebeğin, anne karnı dışında yaşayabilecek olgunluğa ulaşmadan rahim dışına atılması, düşük olarak adlandırılır. Düşük durumunda, anne karnındaki fetüs, birçok farklı nedenle gelişimini tamamlayamaz ve gebelik süreci sonlanır. Tıbbi literatürde abortus olarak da bilinen düşük durumunda, gebelik süreci 20. haftadan önce sonlanır. Bebeğin henüz 500 gr. ağırlığına ulaşamamışken gebeliğin sonlanması da, düşük olarak adlandırılır.

Düşük durumu, üç ana gruba ayrılarak ele alınır;

Erken Düşük

Hamileliğin ilk üç aylık sürecinde görülen düşükler, erken düşük olarak adlandırılır. En sık görülen düşük türüdür. Hamileliklerin %10-20’sinde erken düşüklere rastlanmaktadır.

Geç Düşük

Hamileliğin ilk üç ayından sonra görülen düşüklerdir. Erken düşüklere oranla, görülme sıklığı çok daha azdır. Hamileliklerin %1-2’lik kesiminde, geç düşüklerle karşılaşılır.

Tekrarlayan Düşük

Üç veya daha fazla gebeliğin düşükle sonuçlanması durumunda, tekrarlayan düşük ortaya çıkar. Görülme sıklığı %1’dir.

Düşük Belirtileri Nelerdir?

Düşük durumunda başlıca karşılaşılan belirti, vajinal kanamadır. Kanamanın yanı sıra, karında şiddetli bir ağrı da görülebilir. Ayrıca;

• Mide bulantısı ve kusma,
    • Ateş,
    • Halsizlik,
    • Sırt ağrısı gibi belirtilerde açığa çıkabilir.

Hamilelik sürecinde, bu tür anormal belirtiler gösteren hastaların, acil olarak kadın doğum uzmanına başvurması, anne ve bebek sağlığı açısından çok önemlidir. Ankara düşük tedavisi ve diğer tüm kadın doğum hastalıkları için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Düşük Neden Olur?

Düşükle sonuçlanan gebeliklerde, fetüste birtakım gelişimsel problemler görülür. Özellikle erken düşüklerde, bebekte var olan kromozom anomalileri, düşüğe sebep olabilir. Kromozom bozukluklarının oluşumu ise genellikle, döllenme esnasında embriyo bölünürken meydana gelen hatalar sonucunda olur. Fetüste fazla veya eksik sayıda kromozom görülebilir ve bu durum bebeğin gelişiminin sağlıklı bir şekilde devam etmesini engelleyebilir. Ayrıca, annede var olan bazı hastalıklar da düşük riskini artırabilir. Şeker hastalığı, tiroid gibi kronik rahatsızlıklar, enfeksiyon hastalıkları, hormonal bozukluklar, rahim ve serviks hastalıkları, düşüğe neden olabilir.

Düşük Riskini Artıran Faktörler Nelerdir?

Düşük riskini artıran başlıca faktörler;

• Anne adayının 35 ve üzeri bir yaşta olması,
    • Daha önceden düşük yapılmış olması,
    • Sigara, alkol ve uyuşturucu madde kullanımı,
    • Anne adayının fazla kilolu veya çok zayıf olması,
    • Kontrol altında olmayan kronik rahatsızlıklar olarak karşımıza çıkar.

Düşük Tedavisi Nasıl Yapılır?

Düşük tedavisinde genel olarak, anne sağlığını korumak amacıyla kanamayı durdurucu ve enfeksiyonu önleyici uygulamalara başvurulur. Ancak bu noktada önemli olan, rahmin içerisinde parça kalıp kalmadığının tespit edilmesidir. Tam düşük yaşandığı durumlarda, rahim içerisinde parça kalmaz ve bu nedenle kürtaj uygulamak gerekmez. Ancak, düşüklerin %50’lik bir kısmında tam düşük oluşmaz ve rahim içinin temizlenmesi için kürtajdan yararlanılır.

Düşük tedavisi olarak adlandırılabilecek bir diğer uygulama da, düşük riskinin var olduğu gebeliklerde başvurulan yöntemlerdir. Bu tür düşük riski bulunan hastalarda, genellikle ilaç tedavisine başvurularak, düşüğün engellenmesi amaçlanır. Annede kanama görülüyorsa, ilaç tedavisi ile bu kanamanın sonlandırılması sağlanır.

Tekrarlayan düşüklerin tedavisinde ise düşüklere sebep olarak faktörün tespit edilmesi önemlidir. Tedavi planı, bu faktörlere bağlı olarak gerçekleştirilir ve birtakım koruyucu önlemler ile gebeliğin sağlıklı bir şekilde sürdürülmesi amaçlanır.

Düşük Tedavisi Ankara Fiyatları 2021

Düşük tedavisi, hastadan hastaya değişebilen bir süreçtir. Düşüğün türü ve hastanın medikal durumu gibi faktörler, uygulanacak olan tedavinin değişiklik göstermesine neden olabilir. Tamamlanmamış düşüklerde, kürtaja başvurmak gerekebilir. Tekrarlayan düşükler de ise tanı ve tedavi süreci, çok daha farklı ilerleyebilir. Hastalara, düşüğe neden olan faktörlerin tespiti için farklı test ve tetkikler uygulanabilir. Bu nedenle, düşük tedavisi ücretleri değişebilir. Ayrıca, fiyatlar klinikten kliniğe de farklılaşmaktadır. Ankara düşük tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.