Gebelik Öncesi Danışma Ankara

Gebelik öncesi danışma Ankara, çocuk sahibi olmayı planlayan ebeveyn adaylarının, hamilelik sürecine etkisi olabilecek tüm medikal açılardan değerlendirilmesi sürecini kapsar. Çiftlerin, gebelik süreci hakkında detaylı olarak bilgilendirilmesi ve bu sayede, hamilelik boyunca yaşanabilecek risklerin en aza indirgenmesi sağlanır. Bu nedenle, çocuk sahibi olmayı planlayan anne ve baba adaylarının, uzman bir hekime başvurarak, danışmanlık almaları önerilir. Yalnızca kronik bir sağlık sorunu olan ebeveyn adaylarının değil; tüm anne ve baba adaylarının medikal açıdan değerlendirilmesi, gebelik sürecine olumlu katkı yapar.

Yazımızın devamında gebelik öncesi danışma ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara gebelik öncesi danışma hizmetleri için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Gebelik Öncesi Danışma Nedir?

Gebelik öncesi danışma; anne ve baba adaylarının, gebelik sürecine etki edebilecek sağlık problemleri olup olmadığı yönünden değerlendirilmesidir. Bu sayede, hamilelik sürecinde annenin veya bebeğin yaşayabileceği sağlık sorunları, önceden tespit edilmiş ve gerekli önlemler alınmış olur. Bu nedenle, gebelik öncesi danışmanlık hizmetinin, sağlıklı bir hamilelik süreci için çok önemli olduğu söylenebilir.

Gebelik öncesi danışma sürecinde, anne adayının medikal, sosyal ve genetik durumu, kadın doğum uzmanı bir hekim tarafından değerlendirilir. Bu sayede, anne ve baba adaylarına hamilelik süreci için en doğru yönlendirmeler yapılabilir. Anne ve baba adayının genetik yapısı, fiziksel özellikleri, yaş, kilo, yaşam ve beslenme biçimleri, hamilelik sürecine etki eder. Tüm bu faktörler, hem annenin, hem de bebeğin sağlığı açısından önemlidir. Gerekli değerlendirmeler yapıldığında uzman hekim; anne adayına, daha sağlıklı bir hamilelik süreci geçirebilmesi için beslenme, egzersiz ve yaşam biçimi önerilerinde bulunabilir.

Gebelik öncesi danışmanlık sürecinde, anne adayının sahip olma riski taşıdığı tüm hastalıklar da, detaylı biçimde araştırılır. Anne adayı;

• Şeker hastalığı,
    • Kalp ve damar hastalıkları,
    • Yüksek tansiyon,
    • Gautr,
    • Böbrek ve karaciğer hastalıkları gibi önemli konularda, medikal açıdan araştırılır.

Anne adayının medikal değerlendirilmesi sonucunda, hamilelik öncesinde tedavisi gerekli olduğu düşünülen bir rahatsızlık saptanırsa, en uygun tedavi yöntemlerine başvurulur. Ankara gebelik öncesi danışmanlık için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Gebelik Öncesi Danışmanlık Nasıl Yapılır?

Gebelik öncesi danışma hizmeti, kadın doğum uzmanı hekimin gerekli gördüğü test ve tetkiklerin anne adaylarına uygulanması ile gerçekleştirilir. Böylece;

• Anne ve bebek sağlığını riske atabilecek faktörler tespit edilir,
    • Mevcut risklerin tespiti ile birlikte, anne ve baba adaylarına gerekli yönlendirmeler yapılır; uygulanabilecek müdahale seçenekleri anlatılır,
    • Gebelik sürecinin, anne ve bebek için en sağlıklı biçimde sürdürülebilmesi adına gerekli olan tüm işlemler başlatılır,
    • Doğumsal anomali riski en aza indirilmiş olur,
    • Gebelik süreci ile beraber, doğumun da sağlıklı bir şekilde tamamlanması sağlanır,
    • Anne ve baba adayından bebeğe geçme riski bulunan hastalıklar tespit edilmiş olur,
    • Anne adayı, erken gebelik problemleri ve gebelik süreci hakkında bilgilendirilir. Bu sayede, gebelik süreci anne için daha kontrollü ve kolay geçebilir.

Erken Dönem Gebelik Problemleri Nelerdir?

Gebelik öncesi danışmanlık, anne adayının erken dönem gebelik problemleri hakkında bilgilenmesini de sağlar. Bu sayede, anne adayı, gebeliğin ilk üç ayını kapsayan 1. trimester dönemindeki erken dönem gebelik problemleri ile daha kolay başa çıkabilir. 1. trimester dönemi, hamilelik sürecinin başlangıcıdır ve bu nedenle hormonal dengede değişimler olur. Bu değimlerle birlikte, anne adayı;

• Bulantı ve kusma,
    • Baş dönmesi,
    • Halsiz ve yorgun hissetme gibi sorunlar yaşayabilir.

Bu belirtiler, genellikle 13. haftadan itibaren, 2. trimester dönemine geçilmesiyle beraber, ortadan kalkar. Ancak, hamileliğin başlangıç sürecinde yaşanan bu semptomlar, anne adayları için zorlayıcı olabilir. Bu nedenle, gebelik öncesi danışmanlık kapsamında, anne adayı ile bu süreci daha kolay atlatabilmesi için gerekli olan bilgiler paylaşılır.

Ankara Gebelik Öncesi Danışmanlık Fiyatları 2021

Gebelik öncesi danışmanlık süreci, kişiden kişiye farklılık gösterebilir. Bireylerin medikal durumlarına ve genetik faktörlere bağlı olarak, uygulanacak test ve değerlendirmeler değişebilir. Doktorunuz, bu süreçte, hamilelik döneminde risk yaratabileceğini düşündüğü faktörlere yönelik farklı yönlendirmeler yapabilir. Bu nedenle, gebelik öncesi danışmanlık ücretleri değişiklik gösterebilir. Ankara gebelik öncesi danışmanlık fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.