Gebelik Takibi Ankara

Gebelik takibi Ankara, hamilelik süreci boyunca anne ve bebek sağlığının düzenli olarak takip edilmesidir. Bu amaçla, hamileliğin belirli dönemlerinde birçok farklı test ve tetkik uygulanır. Hamileliğin ilk haftalarından itibaren başlayan gebelik takibi, kadın doğum uzmanı bir hekim tarafından gerçekleştirilir. Bu süreçte, anne ve bebek sağlı hakkında detaylı bilgi sahibi olabilmek için kan ve idrar tahlilleri, ultrason ile görüntüleme gibi farklı yollardan yararlanılır. Böylece, doğum sürecinin de daha sağlıklı bir şekilde planlanması ve gerçekleştirilmesi mümkün olur.

Yazımızın devamında gebelik takibi ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara gebelik takibi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Gebelik Takibi Nedir?

Gebelik takibi, ortalama 40 hafta süren hamilelik süreci boyunca, anne ve bebek sağlığını kontrol edebilmek için gerçekleştirilen tüm işlemleri kapsar. Bu amaç doğrultusunda, annenin genel sağlık durumu, bebeğin anne karnındaki gelişimsel süreci ve sağlığı düzenli olarak takip edilir. Takip işlemi esnasında, birtakım test ve tetkiklerden yararlanılır. Anneden alınan kan ve idrar örnekleri, ultrasonda bebeğin görüntülenmesi gibi testler, anne ve bebek sağlığı hakkında bilgi verir.

Gebelik Takibi Nasıl Yapılır?

Gebelik takibi hamileliğin ilk zamanlarından başlayarak, doğum sürecine kadar düzenli şekilde ilerler. Yapılan kan ve idrar testi ile gebeliğin teşhis edilmesiyle birlikte, gebelik takibi süreci de aktif olarak başlamış olur. İlk olarak, anne adayının kronik hastalıklara karşı risk altında olup olmadığı değerlendirilir. Diyabet, tiroid, yüksek tansiyon, kalp ve damar hastalıkları gibi hastalıklar bu süreçte önemlidir. Ayrıca, anne ve baba arasında kan uyuşmazlığı olup olmadığı da kontrol edilir.

Gebelik sürecindeki ilk ultrason, rahim içerisindeki gebelik kesesinin kontrol edilmesi için uygulanır. Bu sayede, olası bir dış gebelik riski değerlendirilmiş olur. İki hafta sonrasında ise vajinal ultrasonla görüntüleme yapılır. Bu esnada bebeğin kalp atışları dinlenir.

Hamileliğin ilk 12 haftasını kapsayan 1. trimester döneminde, kan ve idrar tahlilleri, ultrasonla görüntüleme gibi rutin kontroller, 2-3 haftada bir yapılır. Bu sayede, annenin genel sağlık durumu ve bebeğin anne karnındaki gelişimi, düzenli olarak takip edilmiş olur.

2.trimester dönemine geçilmesiyle beraber, rutin kontrollerin sıklığı ayda bire indirilir. Ancak, eğer anne adayında kronik bir rahatsızlık varsa veya düşük geçmişi bulunuyorsa, riskli bir gebelik olması nedeniyle rutin kontrollerin sıklığı artırılır. Ankara gebelik takibi ve tüm kadın doğum uygulamaları için kliniğimizle iletişime geçebilir; Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Gebelik Takibinde Hangi Testler Uygulanır?

Gebelik takibinde, rutin olarak kan ve idrar testleri uygulanır. Ayrıca, bebeğin gelişimini ve sağlığını takip edebilmek için de yine rutin olarak ultrason çekilir. Bunların yanı sıra;

• Kan grubunu belirlemek için, kan sayımı için ve kan şekeri ölçümü için kan testleri,
    • Hepatit testi,
    • Smear testi,
    • Kızamıkçık testi,
    • Frengi testi,
    • Enfeksiyon hastalıklarına yönelik testler,
    • Hormon tarama testleri gibi testler uygulanmaktadır.

Gebelik Takibinde Yapılan Haftalık Kontroller Nelerdir?

İkili Tarama Testi

Gebeliğin 10-14. haftalarında yapılır. Down sendromu gibi hastalıkların erken teşhisi amacıyla uygulanır. Test esnasında bebeğin ense kalınlığı ölçülür.

Üçlü Tarama Testi

16-18. haftalarda yapılır. Bebek, ultrasonla görüntülenerek değerlendirmeye tabi tutulur. Risk faktörü tespit edildiğinde, kesin tanı amacıyla amniyosenteze başvurulur. Amniyosentez uygulaması için, bebeğin içinde bulunduğu amniyotik sıvıdan örnek alınır.

Detaylı Ultrason

20-24. haftalarda uygulanır. Bebeğin organ gelişiminin büyük ölçüde tamamlandığı bu süreçte, üç ve dört boyutlu ultrason ile bebek detaylı olarak görüntülenebilir.

Şeker Yüklemesi Testi

24-28. haftalarda yapılır. Gebelik kaynaklı şeker hastalığının tespiti için uygulanır. Test sonucuna bağlı olarak, anne adayına şeker seviyesini kontrol altında tutabilmesi için özel bir diyet programı verilebilir.

İdrar Yolları Enfeksiyonu Testi

28-36. haftalar arasında, rutin kontroller devam ederken, anne idrar yoları enfeksiyonu riskine karşı da değerlendirilir.

NST Testi

Bebeğin kalp seslerinin kaydedilerek, kendisinin ve çevresinin hareket etmesine bebeğin kalbinin nasıl bir tepki verdiğinin incelenmesidir. NST testi, 36. haftadan itibaren yapılmaya başlanır.

Ankara Gebelik Takibi Fiyatları 2021

Gebelik takibi fiyatları klinikten kliniğe değişmektedir. Ankara gebelik takibi fiyatları ile ilgili olarak detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.