Genital Siğil Tedavisi (HPV) Ankara

Genital siğiller, cinsel yolla bulaşan ve hem kadınlarda, hem de erkeklerde görülebilen bir rahatsızlıktır. Genellikle HPV olarak bilinen Human Papilloma Virüs nedeniyle ortaya çıkan genital siğiller, kadınlarda erkeklere oranla daha sık görülür. HPV, 200’den fazla türü olan bir virüstür. Bu türlerde yaklaşık olarak 40 tanesinin, genital bölgede siğil oluşumuna neden olduğu bilinmektedir. Ayrıca, HPV’nin belirli türleri, kadınlarda rahim ağzı kanserine de yol açabildiği için oldukça tehlikelidir. Bu nedenle, HPV’den korunmak ve tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak oldukça önemlidir. HPV – Genital Siğil Tedavisi Ankara için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

HPV Nedir?

Human Papilloma Virüs kelimelerinin baş harflerinden oluşan HPV, oldukça fazla sayıda çeşidi olan bir virüs türüdür. Farklı çeşitlerinin farklı hastalıklara yol açtığı HPV, genital siğillerin oluşumuna da neden olmaktadır. Hem kadınlarda, hem de erkeklerde görülme sıklığı oldukça yaygın olan HPV, cinsel yollarla bulaşır. Tüm yetişkinlerde, 50 yaşına kadar HPV bulaşma riski %80’dir.  Dünya Sağlık Örgütü, her 10 kişiden 1’inde HPV görüldüğünü belirtir. Bu anlamda, oldukça yaygın bir enfeksiyon olduğunu söylemek mümkündür.

HPV, cinsel ilişki sırasında, ciltlerin birbirine temas etmesi ile bulaşır. Kondom kullanımı, HPV riskini tamamen yok etmez ancak, HPV’ye karşı korunmayı güçlendirici bir rol oynar. Enfekte cilt bölgesinin tam olarak temasa kapatılması mümkün olmayabileceği için, korunarak cinsel ilişkiye girildiğinde dahi, HPV virüsü bulaşma riski bulunur.

Bulaşan HPV türüne bağlı olarak, bireylerde farklı hastalıklar görülür. Bazı tür HPV’ler genital siğillere yol açarken; başka türlerde ise rahim ağzı kanseri gibi oldukça riski hastalıklar açığa çıkabilir.

Genital Siğil Nedir?

Bilinen 200 tür Human Papilloma Virüsü’nün 40 çeşidi, bulaştığı kişide genital siğil oluşumuna neden olur. Cinsel yolla bulaşan HPV enfektesi sonucu gelişen genital siğiller, viral kaynaklı bir hastalık olarak tanımlanır. Oluşan siğiller, kondiloma veya kondiloma aküminatum olarak adlandırılır.

HPV enfektesi ile oluşan siğiller, birden fazla sayıda olabilir ve genellikle deriyle aynı renktedir. Hiçbir semptoma neden olmayabilecekleri gibi; genital bölgede kaşıntı ve cinsel ilişki esnasında kanamaya da yol açabilirler. Siğillerin gri renkte veya kahverengi olması da mümkündür.

HPV enfekteli partnerle yaşanan cinsel birliktelikten sonra, birkaç hafta veya birkaç ay içerisinde siğil oluşumu gözlemlenmesi mümkündür. Genital bölgenin yanı sıra, oral birliktelik sonrası, boğazda siğil oluşumu da, nadiren de olsa görülebilir. Ayrıca, anüste de siğil oluşumu mümkündür. Genital bölgede ise genellikle;

• Vajina içerisi veya vajen girişi çevresinde,
    • Dış genital bölgede,
    • Vulvada,
    • Servikste ve
    • Kasıklarda siğil oluşumu gözlemlenir.

Genital siğillerle, erkeklerde de karşılaşmak mümkündür. Penis, testisler, kasık, anüs ve bacakların arasında kalan bölgede siğiller oluşabilir.

HPV – Genital Siğil Belirtileri Nelerdir?

Genital siğiller, hiçbir belirtiye neden olmayabilirler. Bu nedenle, iç genital bölgelerdeki siğillerin tespiti zor olabilir. Nadiren de olsa, kadınlarda cinsel ilişki sırasında kanamaya sebep olmaları veya kaşıntıya yol açmaları nedeniyle tespit edilebilirler. Erkeklerde ise anüs veya idrar yollarında oluşan siğiller, tuvalete çıkmayı zorlaştırabilir. Ankara HPV – Genital Siğil tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir; Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

HPV – Genital Siğiller Neden Olur?

Cinsel yola bulaşan HPV virüsü, her zaman genital siğil oluşumuna neden olmaz. HPV ile enfekte olan birçok hastada, uzun bir süre herhangi bir belirti ve genital siğil oluşumu görülmeyebilir. Bireylerin bağışıklık sistemi, virüsü etkisiz hale getirebilir. Bu nedenle, bağışıklık sistemi problemleri ve hastada var olan diğer enfeksiyon hastalıkları, genital siğil oluşumunu kolaylaştırıcı bir etki yapar. Ayrıca, yaşın da HPV ile enfekte olma riski üzerinde etkisi bulunmaktadır. Kadınlarda hastalıkla en çok karşılaşılan yaş 20-24 arası; erkeklerde ise 25-29 arası yaş grubudur. İlerleyen yaşla beraber, her iki cinsiyette de HPV enfektesi riski düşer.

HPV – Genital Siğil Tedavisi Ankara Nasıl Yapılır?

HPV kaynaklı genital siğillerin tedavisinde birden fazla yöntemden yararlanılabilir. Medikal kremler, sıvı nitrojenle siğil dondurma, elektrik kullanılarak siğillerin yakılması ve cerrahi müdahale ile siğillerin temizlenmesi en sık kullanılan yöntemlerdir. Dondurma, yakma ve cerrahi müdahale esnasında, lokal anestezi uygulanarak tedavi gerçekleştirilir.

HPV Tedavisi Ankara

Ayrıca, HPV’den korunmak için rahim ağzı kanserine karşı da koruma sağlayan HPV aşısından yararlanılabilir. Ancak, rahim ağzı kanseri aşısı olarak da bilinen bu aşı, 9-24 yaş arasındaki bireylere uygulanabilmektedir. 24-45 yaş arası yetişkinlerde de, daha önceden HPV ile enfekte olunmamışsa, aşı uygulaması yapılabilir.

HPV – Genital Siğil Tedavisi Ankara Fiyatları 2021

HPV – Genital Siğil Tedavisi, birden fazla yol ve yöntemle gerçekleştirilebilir. Bu nedenle, fiyatlar değişiklik gösterir. Ankara HPV – Genital Siğil tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.