Hafta Hafta Gebelik Ankara

9 ay 10 gün süren gebelik süreci, her haftasında farklı değişimlerin yaşandığı, oldukça özel bir deneyimdir. Anne adayları, bu süreçte ne gibi değişikliklerle karşılaşacaklarını bilmek isterler. Ayrıca, bebeğin sağlıklı gelişiminin takip edilebilmesi için de, gelişim sürecinin bilinmesi önemlidir. Hamilelik süreci, trimester denilen, üç aylık dönemlere ayrılarak ele alınır. İlk 12 haftalık süreç, 1. trimesteri; 13-24 haftalık süreç, 2. trimesteri ve 6. aydan doğuma kadar olan süreç ise 3. trimesteri oluşturur. Yazımızın devamında hafta hafta gebelik konusunda detaylı bilgi alabilirsiniz. Hafta hafta gebelik Ankara takibi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Gebelikte 1. Trimester Dönemi Nedir?

Gebeliğin ilk 12 haftasına kapsayan bu süreçte, hem annede, hem de bebekte her hafta bazı değişim ve gelişimler yaşanır.

1. Hafta: Yumurtanın döllenme sürecini kapsar. Döllenmiş yumurtaya zigot denilir.
    2. Hafta: Yumurta hücreleri ile sperm hücreleri birleşerek olgunlaşır.
    3. Hafta: Rahimde amniyotik sıvı birikimi ve vücutta hamilelik hormonlarının salgılanması başlar.
    4. Hafta: Zigot artık embriyo haline gelir. Erken dönem gebelik semptomları olan mide bulantısı, kusma, göğüste hassasiyet ve şişlik, sık idrara çıkma görülmeye başlanır.
    5. Hafta: Plasenta ve göbek bağı gelişir.
    6. Hafta: Bebeğin ağzı, burnu, kulakları, kol ve bacakları oluşmaya başlar.
    7. Hafta: Bu haftadan sonra bebek, fetüs olarak adlandırılır.
    8. Hafta: Fetüs ortalama 1 cm boyuna ulaşır.
    9. Hafta: Bebeğin kas ve lif dokularının gelişmesiyle beraber, hareketleri anne tarafından hissedilmeye başlanabilir.
    10. Hafta: Kıkırdak ve kemikler oluşmaya başlar, fetüsün boyu 3 cm’e ulaşır.
    11. Hafta: Bebeğin beyin, ciğer ve böbrekleri gelişmeye başlar. Bebeğin boyutlarının büyümesiyle beraber, annenin karnında da dışarıdan fark edilecek şekilde belirginleşme olur.
    12. Hafta: 1. trimesterin son haftasıdır. Hamileliğin ilk üç ayı tamamlanmış olur.

Gebelikte 2. Trimester Dönemi Nedir?

Hamilelikte 3-6 ay arasındaki süreç, 2. trimester dönemi olarak adlandırılır.

1. Hafta: Fetüs artık ortalama 7,5 cm boyutuna ulaşır. Erken dönem hamilelik belirtileri yavaş yavaş ortadan kalkar. Memede, anne sütü oluşumu görülür.
    2. Hafta: Hızla büyüyen bebek 9 cm’e ulaşır ve ortalama 40 gr. ağırlığındadır.
    3. Hafta: Akciğer gelişimi hızlanır. Bebeğin ışığa duyarlılığı gelişmeye başlar.
    4. Hafta: Bazı anne adayları, bu haftadan sonra bebeğin tekmelerini hissetmeye başlar.
    5. Hafta: Bebeğin 100-150 gr ağırlığına geldiği ve buna bağlı olarak annede de kilo alımının arttığı görülür. Bebeğin eklemleri ve iskelet sistemi iyice gelişmiştir.
    6. Hafta: Cinsiyet farkına göre genital organların belirginleşmesi başlar. Oğlan çocuklarında penis belirgin hale gelirken, kız çocuklarında da tüpler oluşur.
    7. Hafta: Bebek 15 cm uzunluğuna ve ortalama 250 gr. ağırlığa ulaşır.
    8. Hafta: Gebeliğin ilk yarısı tamamlanır. Bebek ultrasonda, belirgin halde görünmeye başlar. Kalp atışları duyulur hale gelir.
    9. Hafta: Bebekteki hızlı büyümenin, bu dönemde biraz daha yavaşladığı görülür. Annede eklem ağrıları, sırt ve bel ağrıları olabilir.
    10. Hafta: Akciğerler iyice gelişir. Ancak solunum fonksiyonu, plasenta aracılığıyla yapılmaya devam eder.
    11. Hafta: Bebeğin uzuvlarının gelişimi tamamlanır. Anne artık, bebeğin tüm hareketlerini rahatlıkla hissedebilir.
    12. Hafta: 2. trimesterin sonuna gelinir. Böylece, hamileliğin ilk 6 ayı tamamlanmış olur.

Gebelikte 3. Trimester Dönemi Nedir?

Hamileliğin 25-40. haftalarını kapsayan süreçtir. Bu dönemde görülen değişiklikler;

1. Hafta: Bebeğin tat alma duyusu gelişir. Ağız kenarındaki sinirler gelişerek çiğneme fonksiyonu için hazır hale gelir.
    2. Hafta: Bebek artık 750 gr. ağırlığa ulaşır. Boyu ise ortalama 34 cm’dir.
    3. Hafta: Bebeğin uyku ve uyanıklık dönemleri başlar.
    4. Hafta: Bebeğin hızla büyüdüğü, buna bağlı olarak da annenin daha hızlı kilo aldığı bir dönemdir. Ayrıca, bu haftada, anne ve baba arasında kan uyuşmazlığı olması durumunda, kan uyuşmazlığı iğnesinin yapılması gerekir.
    5. Hafta: Bebek 1 kilogramdan fazla ağırlığa sahip olur.
    6. Hafta: Dokuların altındaki yağ hücreleri gelişir. Bu sayede, vücut sıcaklığı dengelenebilir ve bebek, dış dünyaya daha hazır hale gelir. Yağlanmanın artmasıyla, bebeğin kilosunda da artış olur.
    7. Hafta: Yalancı doğum ağrıları görülmeye başlanabilir. Ağrıların sürekli hale gelmesi durumunda, doktora başvurmak gerekir.
    8. Hafta: Bebek 1,5 kilonun üstünde bir ağırlığa sahiptir. Boyu ise ortalama 42 cm’e ulaşır. Bu nedenle, anne daha şiddetli bel ve sırt ağrıları yaşamaya başlayabilir.
    9. Hafta: Bu haftadan sonra bebek, doğum pozisyonuna geçmeye başlar. Kilo artışında da hızlanma olur.
    10. Hafta: Bebekteki kilo artışı ile beraber, anne karnı da iyice büyür. Bu nedenle hareket etmek iyice zorlaşmaya başlayabilir.
    11. Hafta: Bebeğin sinir sistemi ve ciğerleri iyice güçlenir, böbrekleri tamamen gelişir.
    12. Hafta: Bebeğin sindirim sistemi, anne sütünü sindirmeye hazır hale gelmeye başlar.
    13. Hafta: Annede vajinal akıntıda ve kasılmalarda artış görülür.
    14. Hafta: Bebek bu haftada, dış dünyaya tamamen hazır hale gelir. Tüm organları, tamamen gelişmiştir. Ortalama 3 kilo, 49 cm boyutlarındadır.

39-40. Haftalar: Bu haftalar gebeliğin son zamanlarıdır. Artık her an doğum gerçekleşebilir. Doğumla beraber, bebek plasentadan ayrılarak, kendi başına nefes alacak ve beslenecek hale gelir.

Hafta Hafta Gebelik Ankara Takibi Fiyatları 2021

Gebelik takibi sırasında, birçok test ve tetkikten yararlanılır. Bu değerlendirmeler, gebelik süreci boyunca anne ve bebek sağlığı için çok önemlidir. Gebelik takibi fiyatları klinikten kliniğe değişiklik gösterebilir. Ankara hafta hafta gebelik takibi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.