Histeroskopi Ankara

Histeroskopi Ankara; kameralı, optik bir cihaz yardımı ile rahim ve rahim ağzının görüntülenmesidir. Kadınlarda üreme sistemi ile ilgili birçok hastalığın tanı ve tedavisinde başvurulan bir yöntem olarak karşımıza çıkar. Özellikle, gebe kalmada güçlük yaşayan kadınlarda, hamileliğe engel olan faktörün tespiti için histeroskopiden yararlanılabilir. Rahim içerisinde kanama olması, tekrarlayan düşükler, rahim içindeki miyom ve poliplerin çıkartılması gibi birçok işlem için histeroskopiye başvurulabilir. İşlem esnasında, üzerinde görüntü alınmasını sağlayan bir kamera bulunan, histeroskop isimli cihaz kullanılır. Histeroskopi hem tanı koyma sürecinde, hem de tedavi sürecinde yapılabilir. Tanısal amaçla yapılan histeroskopiye ofis histeroskopi ismi verilirken; tedavi amacıyla uygulanan histeroskopi, operatif histeroskopi olarak adlandırılır.

Yazımızın devamında histeroskopi ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara histeroskopi işlemi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Histeroskopi Nedir?

Kadınlarda üreme sisteminin önemli bir parçası olan rahim, karnın alt kısmında, leğen kemikleri ile çevrili alanda ve ters armut biçimindedir. Gebelik durumunda, zigotun tutunduğu ve büyüyüp anne karnındaki gelişimini tamamladığı organdır. Kadınlarda bu bölgede gelişen, çeşitli rahim hastalıkları ile karşılaşmak mümkündür. Histeroskopi, rahim hastalıklarının tanı ve tedavisinde başvurulan bir yöntem olarak karşımıza çıkar. Kameralı, optik bir sistem vasıtasıyla, rahmin içi ve rahim ağzı detaylı olarak görüntülenebilir. Bu da, hastalıkların teşhisinde ve doğru tedavi yolunun belirlenmesinde oldukça önemlidir. Ayrıca, tedavi amaçlı histeroskopi uygulamasına da başvurulabilir.

Histeroskopi, ucunda kamera bulunan, ortalama 6-10 mm kalınlığındaki histeroskop isimli cihazla gerçekleştirilir. Bu sayede rahim ağzı, tüpler ve rahmin içi, detaylı biçimde görüntülenebilir. Histeroskopi hangi amaçla gerçekleştirildiği açısından ikiye ayrılır;

Ofis Histeroskopi

Rahim içi hastalıklarının tanısında, teşhis amaçlı gerçekleştirilen histeroskopi yöntemidir. Rutin jinekolojik muayene veya rahim filmi gibi uygulamalar ile tespit edilen hastalıkların kesin teşhisi için başvurulabilir.

Operatif Histeroskopi

Rahim hastalıklarının tedavisinde başvurulan histeroskopi yöntemidir. Histeroskop ile vajinal yoldan giriş yapılarak rahme ulaşılır ve tedavi için gerekli olan işlemler gerçekleştirilir. İşlem esnasında, gerekli olan diğer cerrahi aletler de, histeroskop kanallarından geçirilerek, kullanılır. Rahim içerisindeki miyom ve polipler, bu yöntemle çıkartılabilir.

Ayrıca, şüpheli kitlelerin tespit edilmesi durumunda, histeroskopi işlemi esnasında, şüpheli dokudan örnek alınması ile histeroskopik biyopsi de gerçekleştirilebilir. Ankara histeroskopi uygulamaları için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Histeroskopi Neden Yapılır?

Histeroskopiye, rahim hastalıklarının tanı ve tedavisinde başvurulur. Histeroskopinin tanı ve tedavi amacıyla kullanıldığı başlıca durumlar;

• Rahim içinde miyom veya poliplerin tespit edilmesi durumunda,
    • Kısırlığa yol açan faktörlerin tespit ve tedavisinde,
    • Tekrarlayan düşüklerde, düşüğe neden olan faktörün tespit edilmesi için,
    • Anormal vajinal kanama veya rahim içi kanama durumunda,
    • Rahimde şekil bozukluğu tespit edildiğinde,
    • Düzensiz adet kanamalarının varlığında,
    • Rahim ağzını, rahim içini ve tüp girişlerini detaylı incelemeye tabi tutabilmek amacıyla,
    • Rahim duvarından doku örneği alarak biyopsi yapmak için,
    • Rahim içerisindeki doğumsal anomalilerin giderilmesinde,
    • İpine ulaşılamayan spirallerin çıkartılması amacıyla,
    • Rahim kanserinin tedavi sürecinde,
    • Menopoz sonrasında görülen kanamalarda histeroskopiye başvurulabilir.

Histeroskopi Nasıl Yapılır?

Histeroskopi, hastanın medikal durumuna ve hekim görüşüne bağlı olarak, hasta lokal veya genel anestezi altındayken gerçekleştirilir. Tanı ve teşhis amaçlı gerçekleştirilen ofis histeroskopide, genellikle işlemin kısa sürede tamamlanması ve ağrılı olmaması nedeniyle, lokal anestezi tercih edilmektedir. Tedavi amaçlı uygulanan operatif histeroskopi de ise çoğunlukla, hastanın genel anestezi altında olması tercih edilir.

Histeroskopi işlemi esnasında, vajinal duvarlar, vajinal spekulum yerleştirilerek açılır. Enfeksiyon riskini en aza indirebilmek için rahim ağzı ve vajina, özel bir solüsyon kullanılarak yıkanır.  Rahmin içi, serum benzeri bir sıvıyla doldurulur ve bu sayede rahim için, görüntü alınmasına uygun hale gelir. Böylece, rahim içerisindeki miyom ve polipler tespit edilebilir.

Histeroskop isimli cihaz, vajinal kanaldan geçirilerek rahme ulaştırılır. Bu sayede, rahmin içi, histeroskopun ucundaki kamera vasıtasıyla görüntülenmiş olur.  Rahim içerisinden ele edilen bu görüntü, hekimin inceleme yapabilmesi için, ekrana yansıtılır. Doku örneği alınacağı veya miyom, polip gibi kitlelerin çıkartılacağı operatif histeroskopi uygulamalarında ise cerrahi aletler, histeroskop kanalları yardımıyla kullanılır.

Histeroskopi Sonrasında Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Histeroskopi işlemi, hastadan hastaya değişmekle beraber, ortalama 30 dakika sürer. Biyopsi veya kitle çıkartma işlemlerinde, bu süre uzayabilir.

Histeroskopi sonrasında, bir iki gün süreyle, adet sancısı benzeri ağrılar ve lekelenme tarzında kanamalar olabilir.  Hekimin önerisi ile ağrı kesici ilaçlar kullanılabilir. Ortalama bir hafta cinsel perhiz önerilir.

Ankara Histeroskopi Fiyatları 2021

Histeroskopi fiyatları, klinikten kliniğe değişiklik gösterebilir. Ankara histeroskopi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.