İdrar Kaçırma Tedavisi Ankara

Üriner inkontinans olarak da bilinen idrar kaçırma, her yaştan ve cinsiyetten bireyde görülebilmektedir. Ancak, kadınlarda ilerleyen yaşla birlikte, görülme sıklığı artar. Bireylerin psikolojik durumları ve sosyal yaşantıları üzerinde de oldukça olumsuz bir etkiye neden olabilen bir rahatsızlıktır. Pelvik taban kaslarında güçsüzleşme ve zayıf bağ dokusu nedeniyle ortaya çıkabilen idrar kaçırma problemi, aşırı aktif mesane ile birlikte de görülebilir. Ayrıca, zorlu vajinal doğumlar veya çok sayıda doğum yapılması da idrar kaçırma problemine neden olabilmektedir. Yazımızın devamında idrar kaçırma ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. İdrar kaçırma tedavisi Ankara için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

İdrar Kaçırma Ankara Nedir?

İdrarın tutulmasında güçlük çekmek ve mesane kasları üzerindeki denetimi kaybetmekle ortaya çıkan idrar kaçırma, üriner inkontinans olarak adlandırılır. İdrar, kandaki atık maddelerin böbrekler tarafından süzülmesi ile oluşan ve mesanede biriken sıvıdır. Halk arasında idrar torbası olarak da bilinen mesane, esnek bir yapıdadır. İçerisinde idrar birikmesi ile birlikte, esneyerek genişler. Bu durum, idrar birikmesinin basınç hissine neden olmasını engeller. Mesane kasları ise idrar kesesinin ağzının kapalı konumda kalmasını ve idrarın tutulmasını sağlar. Mesane kaslarının kontrolü, beyin ve bölgedeki sinirsel ağ tarafından sağlanır. İdrar kaçırma probleminde, hastalar bu kasların idrar kesesini kapalı tutmasını sağlayamazlar. Hastaların idrar yapma üzerindeki kontrollerini kaybettikleri görülür. Bu durumun sürekli hale gelmesi, hastalık olarak kabul edilir.

İdrar kaçırma problemi, hastaları yalnızca fiziksel olarak değil; psikolojik ve sosyal olarak da etkiler. İdrar kaçırma problemi olan bireyler, ıslaklık ve kokunun diğer kişiler tarafından anlaşılacağı yönünde endişe ve kaygı duyarlar. Bu durum, sosyal hayat ve iş yaşantısı üzerinde olumsuz sonuçlar doğurur. Diğer insanlarla bir arada bulunmaktan kaçınılmasına neden olabilir. Hatta bazı durumlarda hastalarda depresyon, kaygı bozukluğu gibi psikolojik rahatsızlıklar bile oluşabilir.

İdrar Kaçırma Neden Olur?

İdrar kaçırma problemi, birçok farklı nedenle ortaya çıkabilir. Genellikle, ilerleyen yaşla birlikte zayıflayan bağ dokular, kadınlarda idrar kaçırma problemine yol açar. Mesanedeki kas dokuları ve sinir ağının güçsüzleşmesi ile beraber, idrarı tutmak zorlaşır. İdrar kaçırmaya neden olan başlıca faktörler;

• Zayıf bağ dokusu,
    • Normal doğumlar; özellikle zorlu doğum veya çok sayıda doğum yapılması,
    • Mesanede sarkma olması,
    • İlerleyen yaş,
    • Üriner sistemde ortaya çıkan enfeksiyon hastalıkları,
    • Tekrarlayan sistit veya idrar yolu enfeksiyonu,
    • Vajinal enfeksiyonlar,
    • Kadın hastalıkları alanında geçirilen ameliyatlar,
    • Menopoz,
    • Sinir sistemi hastalıkları,
    • Böbrek taşı,
    • Şeker hastalığı,
    • Fazla kilo,
    • Genetik faktörler,
    • Sigara ve alkol kullanımı olarak karşımıza çıkar.

Ayrıca, erkeklerde prostat büyümesi de idrar kaçırmaya neden olmaktadır.

İdrar Kaçırma Tipleri Nelerdir?

İdrar kaçırma, üç farklı tipte ortaya çıkabilir;

Sıkışma Tipi İdrar Kaçırma

Bu tip idrar kaçırma probleminde, mesane kişinin kontrolünden bağımsız olarak, aniden kasılır. Bu nedenle ani bir idrara çıkma isteği ve sıkışıklık oluşur.

Stres Tipi İdrar Kaçırma

Stres inkontinansı olarak da bilinen bu tipte, birtakım hareketler sonucunda idrar kaçırma meydana gelir. Öksürme, hapşırma, gülme, ağırlık kaldırma gibi hareketler, idrarın tutulamamasına neden olur. Bu hareketler, idrar kesesindeki baskıyı artırır ve bunun sonucunda idrar kaçırma meydana gelir. Stres tipi idrar kaçırmada, mesanedeki sinir ve kas dokularının güçsüzleştiği görülür.

Mix Tip İdrar Kaçırma

Her iki tip idrar kaçırmanın da bir arada görüldüğü türdür.

Ankara idrar kaçırma tanı ve tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

İdrar Kaçırma Tedavisi Nasıl Yapılır?

İdrar kaçırma tedavisi, hangi tipte idrar kaçırmanın görüldüğüne ve idrar kaçırmanın arkasında yatan nedene göre planlanır. Ancak, tedavi sürecinde genel olarak, pelvik tabanı oluşturan sinir sisteminin, kemik, bağ ve kas dokusunun sağlıklı çalışmasını sağlamak amaçlanır. Bu amaç doğrultusunda, hastanın çeşitli egzersizler yaparak, mesane ve pelvik kaslarını güçlendirmesi sağlanır. Uygulanan bu egzersizler sayesinde, mesanenin rehabilite edilmesi sağlanır. Mesane rehabilitasyonu ayrıca, kişinin yaşam tarzında değişiklik yapması ve idrara çıkma alışkanlıklarının düzenlenmesini de içerir. Bu sayede,  mesane eğitimi gerçekleştirilmiş olur.

Ankara İdrar Kaçırma Tedavisi Fiyatları 2021

İdrar kaçırma tedavisi Ankara, hasta öyküsüne bağlı olarak, kişiye özel planlanan bir süreçtir. Her hastada, farklı tedavi yöntemlerinden yararlanılabilir. Bu nedenle, fiyatlar değişiklik gösterebilir. Ankara idrar kaçırma tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.