Kadın Doğum Uzmanı Ankara

Kadın doğum uzmanı Ankara; tıp alanından eğitimini tamamladıktan sonra, kadın hastalıkları ve doğum alanında uzmanlaşmış olan hekimlere verilen unvandır. Jinekoloji uzmanı olarak da bilinen bu hekimler, 6 yıllık tıp eğitimini tamamlamalarının akabinde, kadın hastalıkları ve doğum alanında ihtisaslaşırlar. Kadın doğum uzmanı hekimler, tüm kadın hastalıklarının tanı ve tedavisinde, gebelik ve doğum sürecinde gerekli olan sağlık hizmetlerinin hastaya verilmesinde görev alırlar. Devlet hastaneleri, özel hastaneler ve özel kliniklerde çalışabilen kadın doğum uzmanları, aynı zamanda jinekolojik estetik işlemlerde de medikal hizmet sağlayabilirler.

Yazımızın devamında kadın doğum uzmanı hekimler ve sundukları medikal hizmetlerle ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara Kadın Doğum Uzmanı Op. Dr. Meral Sönmezer’den tüm kadın hastalıkları ve doğum uygulamaları için randevu alabilirsiniz.

Kadın Doğum Uzmanı Nedir?

6 yıllık tıp eğitimini tamamlayan doktorlar, asıl çalışma alanlarını belirleyecek olan uzmanlık eğitimlerine başlarlar. Kadın hastalıkları ve doğum alanında, 5 yıl uzmanlaşma eğitimi alan hekimler, kadın doğum uzmanı olarak çalışmaya hak kazanır. Kadın doğum uzmanları; “jinekoloji uzmanı”, “jinekolog”, “kadın hastalıkları ve doğum uzmanı” olarak da bilinirler.

Kadın doğum uzmanlığı eğitimi;

• Gebelik,
    • Normal ve sezaryen doğum,
    • Kısırlık,
    • Tüp bebek tedavisi,
    • Kadın üreme sistemi hastalıkları,
    • Menopoz,
    • Kürtaj gibi oldukça geniş alanda bir eğitim sürecini kapsar.

Bu eğitimin sonucunda, kadın doğum uzmanları, kadın üreme sistemi ile ilgili hastalıkların tanı ve tedavisinde, gebelik ve doğum sürecinde ve ayrıca, jinekolojik estetik alanında hizmet verebilirler.

Kadın Doğum Uzmanı Hangi Hastalıklara Bakar?

Kadın doğum uzmanı hekimler, kadın üreme sistemi ile ilgili tüm hastalıkların tanı ve tedavisinde görev alırlar. Ayrıca, gebelik ve doğum süreci de bir diğer çalışma alanlarıdır. Günümüzde ise başvurulma sıklığı gittikçe artan genital estetik uygulamalara da, kadın doğum uzmanı hekimler vasıtasıyla ulaşılabilir.

Kadın doğum uzmanı hekimlerin ilgilendikleri başlıca hastalıklar;

• Yumurtalık kistleri,
    • Polikistik over sendromu,
    • Adet düzensizliği,
    • Rahim içinde bulunan miyomlar,
    • Kısırlık,
    • Tekrarlayan düşükler,
    • Kürtaj,
    • Doğum kontrol planlaması,
    • Vajinismus,
    • İdrar kaçırma,
    • Tüp bebek tedavisi,
    • Doğal doğum ve sezaryen doğum,
    • HPV ve genital siğil tedavisi,
    • Vajinal akıntı ve kaşıntı,
    • Cinsel problemler ve danışmanlık hizmetleri olarak karşımıza çıkar.

Kadın Doğum Uzmanları Nerede Çalışır?

Kadın doğum uzmanı hekimler, devlet ve üniversite hastanelerinde, özel hastanelerde veya özel kliniklerde çalışabilirler. Ayrıca, kendilerine ait olan muayenehanelerde de hastalara hizmet verebilirler.

Kadın Doğum Uzmanı Seçerken Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Kadın doğum uzmanı hekimler, özellikle gebelik ve doğum sürecinde, hastaları ile uzun bir süreci birlikte yürütürler. Bu nedenle, hastaların hekim seçimi oldukça önemlidir. Bu süreçte, hekimin alanında uzmanlığı ve deneyimi kadar, hasta ile arasındaki iletişim de oldukça önemli bir konudur. Hastaya detaylı ve açıklayıcı bilgilerin sunulması, hasta için gerekli olan tüm bilgilerin verilmesi gerekir. Bu sayede hastalar, tanı ve tedavi konusunda aydınlatıcı bir bilgilendirilme sürecinden geçerler. Bu da, tedavi sürecinin çok daha kolay ve sağlıklı bir şekilde devam ettirilmesine olanak sağlar.

Kadın hastalıklarının tanı ve tedavi aşamalarında, hasta öyküsünün detaylı biçimde dinlenmesi ve ele alınması gerekir. Bu sayede, hastanın medikal durumu daha iyi analiz edilerek, en uygun tedavi planı çıkartılabilir. Hasta için en uygun tedavi yöntemlerinin belirlenmesi sonrasında, bu yöntemlerin detaylı olarak hastaya anlatılması gerekir. Ayrıca, kısırlık tedavisi, jinekolojik estetik uygulamalar gibi konularda, kadın doğum uzmanı hekimin, en güncel gelişmeleri takip ediyor olması da önemlidir. Bu alanda güncel gelişmeleri takip eden hekimler, hastaları için en doğru tedavi seçeneklerini sunabilirler.

Tüm kadın hastalıkları ve doğum uygulamaları için Ankara Kadın Doğum Uzmanı Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Ankara Kadın Doğum Uzmanı Fiyatları 2021

Kadın doğum uzmanı hekimler tarafından gerçekleştirilen muayeneler, oldukça farklı alanda ve kapsamda olabilir. Muayeneler esnasında, ne tür tetkik ve testlerden yararlanacağı, hastadan hastaya değişebilir. Bu nedenle muayene ücretlerinde de farklılıklar görülebilir. Ayrıca, muayene fiyatları, klinikten kliniğe de değişebilir. Ankara kadın doğum uzmanı muayene fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.