Kapalı Polip Ameliyatı Ankara

Kapalı polip ameliyatı Ankara, servikal poliplerin cerrahi olarak alınmasında başvurulan bir yöntemdir. Polip, kadınlarda rahim ağzında ve rahim içinde oluşan, genellikle iyi huylu lezyonlardır; servikal polip olarak da bilinirler. Rahim içindeki polipler, rahmin iç tabakası olan endometriumda ortaya çıkmaları nedeniyle, endometrial polip olarak da adlandırılırlar. Kadınlarda oldukça sık rastlanan bir rahatsızlık olan polipler, genellikle hiçbir belirtiye neden olmaz ve rutin jinekolojik muayenelerle tespit edilirler. Ancak bazı vakalarda, anormal vajinal kanama, adet düzensizliği, hamile kalmada güçlük ve kısırlık gibi semptomlar oluşabilir. Hastalarda herhangi bir sağlık sorununa neden olmayan polipler için düzenli takip yeterli olmakla birlikte; bazı vakalarda, cerrahi müdahale ile poliplerin alınması gerekebilir. Vajinal histeroskopik yöntem olarak da bilinen kapalı polip ameliyatı, en sık tercih edilen cerrahi operasyon biçimidir.

Yazımızın devamında kapalı polip ameliyatı hakkında detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara kapalı polip ameliyatı için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Servikal Polip Nedir?

Servikal polipler, kadınlarda rahim bölgesinde ortaya çıkan lezyonlardır. Genellikle iyi huylu olmakla beraber, kanserleşme ihtimaline karşı kontrol altında tutulmaları gerekir. Rahim polipleri, rahim ağzında veya rahmin iç kısmında ortaya çıkar. Servikal polip olarak da adlandırılan bu polipler, hiçbir belirtiye neden olmayabilir. Ancak, servikal poliplerin gebe kalmayı zorlaştırması mümkündür ve bazı vakalarda anormal vajinal kanama, regl düzensizliği gibi belirtilere yol açabilirler. Bu tür durumlarda, hastada görülen semptomların uzman hekim tarafından değerlendirilmesi sonucunda, poliplerin cerrahi yöntemle alınması gerekebilir.

Servikal Polip Belirtileri Nelerdir?

Rahimde ortaya çıkan polipler, genel olarak herhangi bir belirtiye neden olmazlar. Ancak poliplerin boyutları, oluştukları bölge ve yapısal özellikleri nedeniyle, hastalarda bazı belirtiler ortaya çıkabilir. Servikal poliplerin neden olduğu başlıca belirtiler;

• Regl döneminde çok yoğun kanama,
    • Düzensiz adet döngüsü,
    • Kahverengi vajinal akıntı,
    • Cinsel ilişki sırasında veya sonrasında kanama,
    • Cinsel ilişki sırasında ağrı,
    • Gebe kalmada güçlük olarak karşımıza çıkar.

Servikal Polip Tedavisi Nasıl Yapılır?

Servikal poliplerin tedavisi, hastada görülen problemlere bağlı olarak belirlenir. Hastada herhangi bir sağlık sorunu veya yaşam kalitesini düşürecek bir belirtiye neden olmayan poliplerin, düzenli olarak takip edilmesi yeterli olabilir. Ancak hastada gebe kalamama, ağrı ve kanama benzeri yaşam kalitesini düşüren, hasta sağlığını tehlikeye atan şikâyetler görüldüğünde, poliplerin alınması gerekir. Servikal poliplerin alınmasında, çoğunlukla kapalı polip ameliyatı olarak da bilinen histeroskopik cerrahi yöntem tercih edilir. Ankara kapalı polip ameliyatı için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Kapalı Polip Ameliyatı Nedir?

Kapalı polip ameliyatı Ankara, servikal poliplerin cerrahi olarak alınmasında başvurulan bir yöntemdir. Ameliyat esnasında rahim içerisine, vajinal yolla girilerek poliplerin çıkartılması sağlanır. Açık ameliyat biçiminde de gerçekleştirilmesi mümkün olan bu operasyon, histeroskopik yöntemle, çok daha az komplikasyon riskine maruz kalınarak tamamlanır. Ayrıca, ameliyat sonrasındaki iyileşme süreci de, kapalı ameliyatta çok daha kısa olmaktadır. Vajinal histeroskopi yöntemiyle gerçekleştirilen kapalı ameliyatta, açık ameliyattaki gibi yara izleri oluşmaz. Bu nedenle, hastalarda oluşan estetik kaygılar da büyük oranda giderilmiş olur.

Kapalı Polip Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Kapalı polip ameliyatı, hastalar genel anestezi veya sedasyon altındayken, histeroskopik cerrahi yöntemle yapılır. Vajinal histeroskopi yöntemiyle, hastada büyük boyutlu kesiler yapılmadan rahme ulaşılması mümkün olur. Ameliyat esnasında, ucunda kamera bulunan histeroskop isimli bir cihaz kullanılır. Histeroskop ile vajinadan girilerek, rahim ağzı ve rahmin detaylı görüntüsü elde edilir. Histeroskop kanallarından geçirilerek kullanılan diğer cerrahi aletler ile de poliplerin alınması mümkün olur.

Kapalı polip ameliyatı olarak bilinen bu uygulama, hastadan hastaya değişmekle beraber, ortalama 30-45 dakikada tamamlanır.

Kapalı Polip Ameliyatı Sonrasında Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Histeroskopik yöntemle gerçekleştirilen kapalı polip ameliyatı sonrasında, hastalar genellikle kısa sürede günlük yaşantılarına dönebilirler. Ameliyattan sonraki süreçte, enfeksiyon riskini azaltmak için hastaların hijyenlerine dikkat etmesi önerilir. Aşırı kanama, şiddetli ağrı, kötü kokulu akıntı benzeri durumların varlığında, mutlaka uzman hekimlere başvurmak gerekir.

Ankara Kapalı Polip Ameliyatı Fiyatları 2021

Kapalı polip ameliyatı fiyatları klinikten kliniğe değişiklik gösterebilir. Ayrıca, ameliyat esnasında tercih edilecek anestezi yöntemi de, fiyatların farklılaşmasına neden olabilir. Ankara kapalı polip ameliyatı fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.