Kapalı Rahim Ameliyatı Ankara

Rahim ameliyatı, uterus olarak da adlandırılan rahmin, cerrahi yöntemle alınması operasyonudur. Farklı hastalıkların tedavisinde başvurulan bir yöntem olan rahim ameliyatı, açık veya kapalı şekilde gerçekleştirilebilir. Laparoskopik yöntem olarak da bilinen kapalı ameliyat, açık ameliyata göre çok daha az komplikasyon riski barındırır. Kapalı rahim ameliyatı Ankara sonrasında, hastaların iyileşme süresi de, çok daha kısadır. Bu nedenle, genellikle, laparoskopik histerektomi olarak da bilinen kapalı rahim ameliyatı tercih edilmektedir. Kapalı rahim ameliyatı, rahim sarkması, rahim ve yumurtalık kanseri gibi hastalıkların tedavisinde başvurulan bir yöntemdir.

Yazımızın devamında kapalı rahim ameliyatı ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara kapalı rahim ameliyatı için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Rahim Ameliyatı Nedir?

Rahim, kadınlarda üreme sisteminin en önemli parçalarından bir tanesidir. Gebelik sürecinde, döllenmiş yumurtanın yerleştiği ve bebeğin geliştiği bölümdür. Karnın alt bölgesinde yer alan rahim, leğen kemiği tarafından çevrilmiş bir alanda bulunur. Yapısal olarak düz kaslardan oluşur ve ters armut biçimindedir.

Rahim, bazı hastalıkların gelişmesi durumunda, cerrahi müdahaleyle alınmak durumunda kalabilir. Tıbbi literatürde histerektomi olarak adlandırılan rahmin alınması, halk arasında rahim ameliyatı olarak da bilinir. Histerektomi, rahimle birlikte alınan organlara bağlı olarak dört farklı gruba ayrılır;

Total Histerektomi

Rahim ve rahim ağzının alınmasıdır.

Subtotal Histerektomi

Rahmin alınırken, rahim ağzının alınmadığı ameliyatlardır.

Total Histerektomi ve Salpingooferektomi

Rahimle beraber, her iki yumurtalığın ve tüplerin alınmasıdır.

Radikal Histerektomi

Rahimle birlikte komşu dokuların da alınmasıdır. Genellikle, kanser hastalarında başvurulan bir yöntemdir.

Rahim Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Rahim ameliyatları, nasıl yapıldıklarına göre, üç farklı gruba ayrılırlar;

• Açık rahim ameliyatı olarak da bilinen laparotomi ile histerektomi,
    • Vajinal histerektomi,
    • Kapalı rahim ameliyatı olarak da bilinen laparoskopik histerektomi.

Açık rahim ameliyatı, hastanın karın bölgesinde ortalama 10 cm boyutunda, cerrahi bir kesi yapılması ile gerçekleştirilir. Genellikle, komplikasyon riskinin daha fazla olması, hastaların iyileşme sürelerinin daha uzun olması ve daha büyük bir yara izi bırakması nedeniyle tercih edilmez. Ancak, hastanın medikal durumuna bağlı olarak, uzman hekimin görüşü neticesinde açık ameliyata başvurmak gerekebilir.

Vajinal histerektomi ise genellikle rahim sarkması görülen hastalarda tercih edilen bir yöntemdir. Karın bölgesinde cerrahi bir kesi yapılmadığı için hasta açısından daha avantajlı bir uygulamadır.  Ancak, kullanım alanı kısıtlı bir uygulama olması nedeniyle, her rahim ameliyatına başvurulan bir yöntem olarak karşımıza çıkmaz.

Kapalı rahim ameliyatı, oldukça küçük cerrahi kesiler ile gerçekleştirilmesi yönünden tercih edilen bir uygulamadır. Ameliyattan sonraki süreç, hastalar için açık ameliyata göre çok daha kolay olmaktadır. İyileşme süreleri kısalır ve hastada büyük bir ameliyat izi kalmaz. Ankara kapalı rahim ameliyatı için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Kapalı Rahim Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Laparoskopik histerektomi olarak da bilinen kapalı rahim ameliyatı, hastanın karın bölgesine birkaç adet cerrahi kesi yapılmasıyla gerçekleştirilir. Hastalar, ameliyat esnasında genel anestezi altında olurlar. Göbek deliğine atılan 1-2 cm’lik bir kesi ile içeriye kamera yerleştirilerek, doku ve organların görüntülenmesi sağlanır. Karın bölgesine açılan 1’er cm’lik üç veya dört kesi ile de diğer cerrahi aletlerin yerleştirilmesi sağlanır. Ameliyat esnasında, 10 mm’lik bir laparoskopik kamera ve beşer mm’lik cerrahi aletler kullanılır. Bu nedenle, büyük bir kesiye gerek kalmaz.

Kullanılan cihazlar yardımıyla rahme ulaşılarak çıkartılması sağlanır. Laparoskopik histerektomide rahim, genellikle vajinal yolla çıkartılır. Ameliyat, hastadan hastaya değişmekle beraber, ortalama 1-2 saat sürer. Hastalar, genel anestezi altında oldukları için ameliyat esnasında herhangi bir ağrı veya acı hissi duymazlar.

Kapalı Rahim Ameliyatı Sonrasında Nelere Dikkat Edilmesi Gerekir?

Kapalı rahim ameliyatı sonrasında hastalar, genellikle 24-48 saat arası bir süreçte, gözetim altında tutulurlar. Ameliyat sonrasında, 48 saat boyunca duş alınması; 40 gün süreyle de küvet, havuz ve deniz gibi ortamlara girilmesi önerilmez.

Ameliyattan sonraki 1 ay, hafif bir vajinal kanama görülebilir. 45-60 gün süreyle, cinsel perhiz uygulanır ve zorlayıcı fiziksel aktivitelerden kaçınılması gerekir.

Ankara Kapalı Rahim Ameliyatı Fiyatları 2021

Kapalı rahim ameliyatı fiyatları, klinikten kliniğe değişebilir. Ankara kapalı rahim ameliyatı fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.