Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Ankara

Yumurtalık kistleri, kadınlarda en sık görülen jinekolojik rahatsızlıklardan bir tanesidir. Adet düzensizliği, yoğun regl kanaması, karın ve kasıklarda ağrı gibi rahatsızlıklara neden olabilen yumurtalık kistleri, farklı nedenlerle oluşabilir. Hormonal düzensizlikler, endometriozis hastalığı, gebelik dönemi gibi birçok farklı nedenle yumurtalıklarda kist oluşabilir. Over kisti olarak da bilinen yumurtalık kistlerinin tedavisinde, gerekli görüldüğü durumlarda cerrahi müdahaleye başvurulur. Yumurtalık kisti ameliyatı olarak da bilinen bu müdahale, kapalı veya açık ameliyat biçiminde gerçekleştirilebilir. Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı Ankara, hastanın medikal durumunun uygun olması durumunda, günümüzde en çok tercih edilen yöntemdir.

Yazımızın devamında kapalı yumurtalık kisti ameliyatı hakkında detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara kapalı yumurtalık kisti ameliyatı için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Yumurtalık Kisti Nedir?

Yumurtalık kisti, kadınlarda yumurtalıkların içerisinde veya üzerinde görülen, çoğunlukla iyi huylu kitlelere verilen isimdir. Over kisti olarak da bilinen yumurtalık kistleri, birçok nedenle oluşabilmekle beraber, genelde hormonal dengedeki bozulmalar nedeniyle ortaya çıkar. Yumurtlama döngüsü, oldukça hassas bir hormonal düzen sayesinde devam eder. Ancak, yaşanan hormonal sorunlar nedeniyle bu düzenin bozulması, yumurtlama işlevinin sağlıklı bir şekilde tamamlanmasını engelleyebilir. Bu durumun sonucunda ise yumurtalık kistleri ortaya çıkabilir.

Yumurtalık kistleri, fonksiyonel kistler ve patolojik kistler olmak üzere ikiye ayrılır;

Fonksiyonel Kistler

Yumurtalıklardaki yumurtlama işlevinin hormonal bozukluklar nedeniyle tamamlanmadığı durumlarda görülen kistlerdir. Folikül isimli keseciklerde gelişen yumurta hücresi, gerekli olgunluğa erişip çatlayamaz ve bunun sonucunda kistleşir. Folikül kistleri olarak bilinen bu kistler, kadınlarda en yaygın olarak görülen yumurtalık kistleridir. Fonksiyonel kistlerin bir diğeri de luteal yumurtalık kistleridir. Kesecik içerisindeki yumurtanın serbest kalmasıyla birlikte, corpus luteum isimli doku geride kalır. Bazı durumlarda, bu doku kanla dolarak kistleşir. Ancak luteal kistlerle, folikül kistlerine göre çok daha nadir karşılaşılır.

Patolojik Kistler

30 yaş altındaki kadınlarda en sık karşılaşılan patolojik kist türü dermoid kistlerdir. Dermoid kistleri, genellikle iyi huyludur. Ancak yine de, cerrahi müdahale ile alınmaları önerilir. Diğer bir patolojik kist grubu olan sisteinomlar ise yumurtalıkların dış kısmında oluşurlar. 40 yaş üzerindeki kadınlarda görülme sıklıkları daha fazladır. Nadiren kötü huylu olmakla beraber, tespit edildiklerinde cerrahi müdahale ile alınmaları önerilir.

Yumurtalık Kisti Tedavisi Nasıl Yapılır?

Yumurtalık kistlerinin tedavisi, hastaların medikal durumuna, hastada görülen semptomlara ve kistin cinsi gibi faktörlere bağlı olarak planlanır. Hormonal dengedeki bozulma nedeniyle oluşan, hastada çok ciddi bir sağlı sorununa neden olmayan, küçük boyutlu kistlerde ilaç tedavisi uygulanır. Hormonal dengenin tekrardan düzenlenebilmesi için hastalara, doğum kontrol hapları reçete edilebilir. Bu sayede, hormonal düzenin sağlanması ile birlikte yumurtalıklardaki kistler zamanla küçülüp yok olur ve yeni kist oluşumu da önlenir.

Hastalarda şiddetli, hayat kalitesini düşüren ve ciddi sağlık problemlerine yol açan kistlerin varlığında ise yumurtalık kisti ameliyatına başvurulabilir. Bu sayede, yumurtalıklarda bulunan kistler, cerrahi müdahale ile çıkartılır. Yumurtalık kisti ameliyatı kapalı ve açık olmak üzere iki farklı biçimde gerçekleştirilebilir. Açık ameliyatta hastanın karın bölgesi, daha büyük bir kesi ile açıldığı için komplikasyon riski daha fazla olmaktadır. Ayrıca, hastaların ameliyat sonrasında iyileşme ve normal yaşamlarına dönme süreleri de uzar. Bu nedenle, hastanın medikal durumunun elverişli olduğu vakalarda, genellikle kapalı ameliyat yöntemine başvurulur. Ankara kapalı yumurtalık kisti ameliyatı için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Nedir?

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı, hastaların karın bölgesine oldukça küçük kesiler yapılarak gerçekleştirilen bir ameliyat yöntemidir. Laparoskopik yumurtalık kisti ameliyatı olarak da bilinir. Hastalarda, ameliyat sonrasındaki iyileşme sürecinin oldukça kısalmasını sağlar. Ayrıca, ameliyat izleri de, açık ameliyata kıyasla oldukça küçüktür.

Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı, laparoskopik yöntemle gerçekleştirilir. Bu yöntemde, hastanın göbek deliğine atılan küçük bir kesi sayesinde, içerideki doku ve organları görmeyi sağlayan bir kamera, içeriye yerleştirilir. Karın bölgesine atılan birkaç küçük kesi ile de diğer cerrahi aletler içeriye yerleştirilir. Bu sayede, yumurtalık kistine ulaşılır ve kistin çıkartılması sağlanır. Ameliyat esnasında hastalar genel anestezi altındadırlar. Ameliyat süresi, hastadan hastaya değişmekle beraber, ortalama 2 saattir.

Ankara Kapalı Yumurtalık Kisti Ameliyatı Fiyatları 2021

Kapalı yumurtalık kisti ameliyatı fiyatları klinikten kliniğe değişmektedir. Ankara kapalı yumurtalık kisti fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.