Kısırlık Tedavisi Ankara

Kısırlık; 12 ay boyunca düzenli ve korunmasız cinsel ilişki yaşanmasına rağmen, hamile kalınmaması olarak tanımlanır. Tıbbi literatürde, infertilite olarak adlandırılır ve hem kadınlarda, hem de erkeklerde görülebilen bir problemdir. Daha önce hiçbir gebelik sürecinin yaşanmadığı çiftlerde görülen kısırlık, primer infertilite olarak adlandırılır. Daha önce en az bir gebelik öyküsü bulunan çiftlerde, tekrardan gebeliğin sağlanamaması ise sekonder infertilite olarak tanımlanır. Kısırlık tedavisi Ankara işleminde, infertilite görülen partnerin cinsiyetine bağlı olarak farklı yöntemlerden yararlanılabilir. Ancak, günümüzde gelişen teknolojik uygulamalar sayesinde, hem kadınlarda, hem de erkeklerde görülen kısırlığın tedavisinde, artık üremeye yardımcı birçok tedavi seçeneğinden söz etmek mümkündür.

Yazımızın devamında kısırlık tedavisi ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara kısırlık tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Kısırlık Nedir?

Tıbbi literatürde infertilite olarak adlandırılan kısırlık, 1 yıl boyunca düzenli ve korunmasız cinsel ilişki yaşanmasına rağmen doğal yollarla çocuk sahibi olunamamasıdır. Ancak bu süre, 35 yaş üstü çiftlerde 1 yıl yerine 6 ayla sınırlıdır.

Normal şartlar altında, düzenli ve korunmasız cinsel ilişki yaşayan 35 yaş altı çiftlerde, bir ay içerisinde gebelik oluşma şansı %25’tir. Bir yıl boyunca bu şekilde korunmasız cinsel ilişkinin devam ettirilmesiyle, gebe kalma şansı %85 olarak karşımıza çıkar. İkinci yılda ise bu oran, %90’a ulaşır. Kısırlık, çiftlerin %15’inde partnerlerden birinde görülebilen bir rahatsızlıktır. Kısırlık problemi olan hastalarda, doğal yollarla çocuk sahibi olunması mümkün olmaz. Bu noktada, üremeye yardımcı tedavilerden yararlanmak gerekir.

Kısırlık problemi yaşayan çiftlerin üçte birlik oranında, infertilite problemi kadınlarda görülürken; üçte bir oranında erkeklerde görülür. Partnerlerden birinin veya her ikisinin de 35 yaş üstü olması, kısırlık riskini artırır.

Kadınlarda Kısırlık Neden Olur?

Kadınlarda kısırlığa neden olan birçok faktör bulunur. İlerleyen yaş, gebe kalmayı zorlaştırarak kısırlığa neden olan faktörleri güçlendirebilir. Kadınlarda kısırlığa yol açan başlıca etkenler;

• Fallop tüplerinde meydana gelen tahribat, tıkanıklık, yapışıklık gibi problemler,
    • Düzensiz yumurtlama ve adet döngüsü,
    • Yumurtlama bozukluklarının var olması,
    • Hormonal dengesizlik,
    • Yumurtalık rezervlerinin az olması,
    • Polikistik over sendromu,
    • Endometriozis hastalığı,
    • Yumurtalık kistleri, rahimde oluşan miyom ve polipler,
    • Tiroid hastalığı,
    • Obezite,
    • Aşırı alkol, sigara ve kafein tüketimi olarak karşımıza çıkar.

Erkeklerde Kısırlık Neden Olur?

Erkeklerde kısırlığa neden olan başlıca faktörler ise,

• Sperm üretiminin yeterli seviyede olmaması,
    • Sperm hareketliliğinin yeterli düzeyde olmaması,
    • Menide hiç sperm hücresi bulunamaması anlamına gelen azospermi,
    • Spermde morfolojik bozuklukların olması,
    • Erken boşalma, ereksiyon olamama gibi cinsel işlev bozuklukları,
    • İnmemiş testis sorunu gibi anatomik yapıda görülen sorunlar,
    • Testislere giden damarların genişlemesiyle ortaya çıkan varikosel,
    • Sperm kanallarında tıkanıklık olması,
    • Hormonal düzensizlikler,
    • Diyabet,
    • Bağışıklık sisteminde ortaya çıkan hastalıklar,
    • Alkol, sigara ve kafeinin aşırı miktarda tüketimi,
    • Uyuşturucu veya uyarıcı madde kullanımı olarak karşımıza çıkar.

Kadınlarda Kısırlık Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kısırlık tedavisi, çiftlerden hangisinde infertilite görüldüğüne ve infertiliteye neden olan faktöre bağlı olarak gerçekleştirilir. Kadınlarda infertilite tedavisinde, sorunun kaynağının tespiti oldukça önemlidir. Yumurtlama döngüsündeki düzensizlik nedeniyle ortaya çıkan kısırlık probleminde, fertilite ilaçlarının yardımıyla tedavi gerçekleştirilir. Ağızdan veya enjeksiyon ile hastaya verilen fertilite ilaçları, yumurtlama sürecini uyarır. Bu sayede, yumurta gelişiminin tamamlanması amaçlanır.

Aşılama yöntemi de, kadınlarda görülen infertilitenin tedavisinde başvurulan bir yöntemdir. Aşılama tedavisinde, kadınlarda doğurganlığın en yüksek olduğu dönemde, erkekten alınan sperm hücresi, rahim içine yerleştirilir. Bu şekilde, döllenmenin sağlanması amaçlanır.

Bir başka yöntem ise tüp bebek tedavisidir. Tüp bebek yöntemiyle infertilite tedavisinde, kadınlardaki yumurta oluşum sayısının artırılması amaçlanır. Yumurtaların gerekli olgunluğa ulaşmasıyla birlikte, kadından alınan bu yumurtalar, erkekten alınan sperm hücreleriyle, laboratuvar ortamında döllenir.

Ankara kısırlık tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Erkekler Kısırlık Tedavisi Ankara Nasıl Yapılır?

Erkeklerde görülen infertilitenin tedavisinde, sperm hücresinin kalitesini artıracak tedavi yöntemlerine başvurulur. İlaç tedavisi ile testis işlevlerinin, sperm üretiminin ve sperm kalitesinin iyileştirilmesi amaçlanır. Ayrıca, sperm sayısı çok az olan hastalarda, sperm toplanması yoluyla da döllenme sağlanabilir. Sperm kanalında görülen tıkanıklık gibi anatomik problemlerin tedavisinde ise cerrahi müdahaleye başvurulabilir.

Ankara Kısırlık Tedavisi Fiyatları 2021

Kısırlık tedavisi, birçok farklı uygulamadan yararlanılabilen bir süreçtir. Tedavi süreci, çiftin bir arada değerlendirilmesini gerektirir. Bu değerlendirme sonucunda ortaya konan problemlere bağlı olarak, çift için en doğru olan kısırlık tedavisi yöntemlerine karar verilir. Bu nedenle, kısırlık tedavisi fiyatları değişiklik gösterebilir. Ankara kısırlık tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.