Kolposkopi Ankara

Kolposkopi Ankara; kadınlarda, jinekolojik hastalıkların teşhis ve tedavisinde kullanılan, teleskopik inceleme yöntemine verilen isimdir. Bu yöntemde, kolposkop isimli, büyüteçli ve ışıklı bir cihazın kullanılması ile birlikte, genital bölgenin detaylı olarak incelenmesi mümkün olur. Kolposkopun dokuları 6-40 kat arası büyüterek gösterme özelliği sayesinde, çıplak gözle belirlenemeyen patolojiler tespit edilebilir. Vajina, vulva, rahim ağzı, kolposkopik muayene ile incelenebilir. Bu sayede, birçok hastalık için en doğru tanı ve tedavi yöntemleri belirlenir.

Yazımızın devamında kolposkopi hakkında detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara kolposkopi uygulaması için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Kolposkopi Nedir?

Jinekolojik muayene sırasında, dokuların daha iyi görülebilmesi ve böylece muayene kalitesini artırılması amacıyla kolposkopiye başvurulur. Kolposkop isimli bir cihazın kullanılması ile gerçekleştirilen kolposkopik muayene, genital bölgenin detaylı olarak analiz edilmesini sağlar. Vulva, vajen ağzı, vajina, rahim ağzı, kolposkopik muayene ile incelenebilir.

Kolposkop, ucunda ışık bulunan, büyüteçli bir cihazdır. Görüntüyü 40 kata kadar büyütebilen bu cihaz, dürbün benzeri bir büyüteçtir. Doku, hücre ve damar yapılarındaki değişikliklerin daha net tespit edilmesini sağlar. Çıplak gözle tespit edilemeyen patolojilerin tanısını kolaylaştırır. Rahim ağzının kanser riski açısından değerlendirilmesinde de, kolposkopiden yararlanılır. Kolposkopi işlemi sırasında, şüpheli bir lezyon tespit edilmesi halinde, şüpheli bölgeden doku örneği alınarak kolposkopik biyopsi de yapılabilir.

Kolposkopik Biyopsi Nedir?

Kolposkopik biyopsi, kolposkopi muayenesi esnasında hücresel bir bozulma veya şüpheli bir lezyon tespit edildiği durumlarda yapılır. Biyopsi pensi kullanılarak, şüpheli bölge veya bölgelerden doku örneği alınır. Alınan doku örneğinin, patolojik inceleme için yeterli büyüklükte olması önemlidir.

Kolposkopi Kimlere Yapılır?

• Pap-smear testi sonucunda anormal hücresel bozulmaların tespit edildiği hastalarda,
    • Sitoloji sonucu normal olmayan hastalarda,
    • HPV testinde, HPV 16 veya 18 pozitif olan hastalarda,
    • Vulvada şüpheli lezyonlar bulunan hastalarda,
    • Serviks dokusunda kansere neden olabilecek bozulmaların tespit edildiği hastalarda, kolposkopi gerekebilir.

Ayrıca, servikste yapılacak bir ameliyat öncesinde de, bölgenin tespiti için kolposkopik muayeneden yararlanılabilir. Kısırlık problemi olan hastalarda, kısırlığa yol açan nedenin tespit edilmesi amacıyla da, kolposkopi uygulanabilir. Ankara kolposkopi işlemi ile ilgili olarak detaylı bilgi ve randevu almak için kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.

Kolposkopi Nasıl Yapılır?

Kolposkopide hastalar, jinekolojik muayene masasına oturtulur. Normal bir vajinal muayenede de kullanılan vajinal spekturum, vajinaya yerleştirilir. Bu sayede, hekimin rahim ağzını daha rahat görüntülemesi sağlanır. Hastanın rahim ağzı, özel bir solüsyon kullanılarak yıkanır. Böylece, daha net bir görüntü elde edilebilir. Kolposkop isimli cihaz, vajinanın birkaç cm önüne yerleştirilir. Bu sayede, hekimin dokuları 40 kata kadar büyüterek görüntülemesi sağlanır. Kolposkop ile vajina içine verilen ışık, görüntü kalitesini artırır. Eğer, parça alınması gereken şüpheli bir lezyonla karşılaşılmışsa, kolposkopik biyopsi yapılır.

Kolposkopi Acı Verir Mi?

Kolposkopi, sadece görüntüleme yapılan, basit bir işlemdir. Hastalarda herhangi bir acı veya ağrı hissine neden olmaz. Bazı hastalarda, vajinal spekulum takıldığında, jinekolojik muayenede olduğu gibi hafif bir baskı hissi oluşabilir. Bazı durumlarda ise rahim ağzını yıkamak için kullanılan solüsyon, hafif düzeyde yanma hissine neden olabilir. Ancak, genellikle işlem, son derece acısız olarak tamamlanır.

Kolposkopik biyopsi yapıldığında ise doku örneği alınan bölgeye bağlı olarak, acı veya ağrı hissedilmesi mümkündür. Bu nedenle, yoğun acıya sebep olacak vulva, vajina, rahim ağzı gibi bölgelerde biyopsi işlemi yapılmadan önce lokal anestezi uygulanır. Bu sayede, hastanın biyopsi esnasında acı veya ağrı hissetmesi engellenir. Ancak, servikal bölge gibi sinir ağının çok yoğun olmadığı alanlarda gerçekleştirilen biyopsi işlemi, genellikle acısız olur.

Kolposkopi Sonrası Nelere Dikkat Edilmesi Gerekir?

Kolposkopi, son derece güvenli bir uygulamadır. Kolposkopi sonrasında, hastalar hemen günlük hayatlarına dönebilirler. Kolposkopik biyopsi sonrasında ise genellikle, hastalarda 1-2 saat süren, kramp benzeri hafif bir ağrı olabilir. Lekelenme tarzı, hafif bir kanama görülebilir. Kanama genellikle, 1-2 gün sürdükten sonra durur. Ancak, kanamanın çok olduğu veya birkaç gün içerisinde kesilmediği durumlara, mutlaka doktora başvurmak gerekir. Ayrıca, şiddetli ağrı hissi, ateş, kötü kokulu akıntı, bulantı ve kusma, şiddetli halsizlik gibi durumların varlığında da, doktora başvurmak gerekmektedir.

Ankara Kolposkopi Fiyatları 2021

Kolposkopi fiyatları, klinikten kliniğe değişiklik gösterir. İşlem sırasında biyopsi yapılması da fiyatları etkileyebilir. Ankara kolposkopi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.