Menopoz Tedavisi Ankara

Kadınlarda üreme çağının bitişi ile menopoz dönemine geçilir. Kelime anlamı “son regl kanaması” olan menopoz, kadın yaşamının yaklaşık olarak üçte birlik kısmını oluşturur. Menopoz, yavaş ilerleyen bir süreçtir ve bu nedenle dönemlere ayrılarak ele alınır. Menopoz öncesi belirtilerin görülmeye başlandığı döneme premenopoz denilir. Menopozdan sonraki dönem ise postmenopoz olarak adlandırılır. Menopoz, kadınlarda fiziksel ve psikolojik değişikliklere yol açan, doğal bir süreçtir. Menopoz tedavisi Ankara, menopozun kadınların hayatı üzerindeki olumsuz etkilerini en aza indirmeyi sağlayan yöntemleri içerir. Kadınlarda menopoz döneminde açığa çıkan farklı ihtiyaçlara yönelik olarak, farklılık gösterebilen bir tedavi sürecidir.

Yazımızın devamında menopoz tedavisi ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara menopoz tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Menopoz Nedir?

Menopoz, kadınlarda üreme fonksiyonlarının durması ile beraber, regl kanamasının da sonlandığı dönemdir. Bu dönemde, yumurtalık fonksiyonları tamamen biter. Yumurtalıklardaki folikül miktarı ve östrojen üretimi giderek azalır; östrojen üretimi, zamanla tamamen biter. Yumurtalıklar küçülür ve üreme yeteneği kaybolur. Bunu sonucunda ise regl döngüsü sonlanır ve adet kanamaları artık görülmez.

Genellikle 45-55 yaş aralığında başlayan menopoz dönemi, doğal menopoz olarak adlandırılır.  Ülkemizde, menopoz döneminin başlangıç ortalaması 46-48 yaşa tekabül eder. 45 yaş altında görülen menopoz ise erken menopoz olarak adlandırılır. Her 10 kadından 1’inde erken menopozla karşılaşılmaktadır. 40 yaş altındaki kadınların menopoza girmesi durumu, erken over yetmezliği olarak adlandırılırken; cerrahi olarak menopoza girmek de mümkündür. Cerrahi işlemlerle yumurtalıkların çıkarılması durumu, adet kanamalarının kesilmesine ve menopozun başlamasına neden olur.

Dünya Sağlık Örgütü’nün menopoz tanımına bakıldığında, menopozun üç farklı döneme ayrıldığı görülür. Buna göre menopoz;

• Menopoza dair ilk belirtilerin görüldüğü dönem olan “premenopoz”,
    • En son adet kanamasının görülmesi ile “menopoz”,
    • En az 12 aydır adet kanamasının görülmüyor olduğu “postmenopoz” dönemlerinden oluşur.

Premenopoz döneminde, adet kanamasında düzensizlikler oluşmaya başlar. Yumurtalıklardaki folikül miktarı azalır. Bu dönemin süresi, birkaç aydan birkaç yıla kadar değişebilmektedir. Postmenopoz dönemi ise 6-8 yıllık bir dönemi kapsar. Menopozdan yaşlılığa kadar geçen süredir.

Menopoz Belirtileri Nelerdir?

Yumurtalıklardaki folikül aktivitesinin ve östrojen hormonunun azalmasıyla, kadınlarda birtakım belirtiler görülmeye başlar. Bunların başında;

• Adet döngüsünde ve regl kanamasında düzensizlik,
    • Sıcak basması ve terleme,
    • Eklemlerde ağrı,
    • Uyku düzensizlikleri,
    • Sinir, endişe ve kaygı,
    • Değişken duygu durumu,
    • Ağız kuruluğu ve diş eti hastalıkları,
    • Kabızlık,
    • Kemiklerdeki mineral yoğunluğunun azalmasına bağlı olarak gelişen osteoporoz,
    • Vajinal kuruluk, cinsel istekte azalma, cinsel ilişkide zorlanma,
    • Rahim, vajina, vulva ve üretranın küçülmesi.
    • Sık idrara çıkma, idrar kaçırma, idrar kesesinde sarkma gibi problemler,
    • Metabolizmanın yavaşlaması ile birilikte kilo artışı olarak karşımıza çıkar.

Menopoz Tedavisi Nasıl Yapılır?

Menopozla birlikte açığa çıkan belirtiler, bireylerin yaşam kalitelerini olumsuz yönde etkileyebilir. Menopoz doğal bir süreç olmakla birlikte, ortaya çıkan belirtilerin kişide yarattığı rahatsızlığın birtakım tedavi yöntemleri ile azaltılması mümkündür. Menopoz döneminde azalan hormon üretiminin, dışarıdan takviye edilmesiyle, ortaya çıkan belirtilerin şiddetinde azalma sağlanabilir. Eksilen hormonların takviye edildiği bu tedaviye, “Hormon Replasman Tedavisi (HRT)” adı verilir. Ankara menopoz tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir; Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Hormon Replasman Tedavisi Nedir?

Hormon Replasman Tedavisi, hastaya düzenli olarak östrojen ve progesteron hormonlarının verilmesiyle gerçekleştirilir. Bu sayede, menopozla birlikte görülme riski artan kemik erimesi (osteoporoz), kalp ve damar hastalıkları gibi rahatsızlıkların önüne geçilmesi amaçlanır.

Hormon Replasman Tedavisi öncesinde, hastaların detaylı bir jinekolojik muayeneden geçmesi gerekir. Hastalara, pap-smear testi, kan ve idrar testleri, mamografi, meme ultrasonografisi, kemik yoğunluğu ölçümü gibi tetkikler yapılır. Bunun sonucunda, hasta için en uygun olan tedavi yöntemi belirlenir.

Hormon Replasman Tedavisi Kimlere Uygulanmaz?

Bazı durumlarda, Hormon Replasman Tedavisi, oluşabilecek yan etkiler nedeniyle önerilmeyebilir.

• Meme ve dölyatağı kanseri hastalarında,
    • 60 yaş üzeri hastalarda,
    • Karaciğer hastalığı geçmişi olanlarda,
    • Şeker, hipertansiyon benzeri kronik rahatsızlığı olan hastalarda, Hormon Replasman Tedavisi önerilmez.

Ayrıca, menopozun üzerinden 10 yıl veya daha fazla süre geçmesi halinde, Hormon Replasman Tedavisine başvurulmaz.

Ankara Menopoz Tedavisi Fiyatları 2021

Menopoz tedavisi, hasta özelinde planlanan bir süreçtir. Bu nedenle, fiyatlar değişiklik gösterebilir. Ankara menopoz tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.