Miyom Ameliyatı Ankara

Miyom ameliyatı Ankara; kadınlarda rahimde oluşmuş miyomların, cerrahi müdahaleye başvurularak çıkartılmasıdır. Miyom; kadınlarda rahimde görülen, genellikle iyi huylu kitlelere verilen isimdir. Rahimdeki düz kas hücrelerinde meydana gelen çoğalma, miyom oluşumuna neden olur. Kadınlarda oldukça sık rastlanan bir problem olmakla beraber, miyomların kötü huylu olması, her 1000 hastadan 1’inde rastlanan bir durumdur. Çoğu zaman herhangi bir belirtiye neden olmayan miyomlar, rutin jinekolojik muayenelerde tespit edilir. Ancak bazı hastalarda miyom nedenli kısırlık, şiddetli karın ağrıları, adet kanamasının çok yoğun olması gibi semptomlar ortaya çıkabilir. Bu gibi durumların varlığında miyomların tedavi edilmesi gerekir ve miyom ameliyatına başvurulabilir.

Yazımızın devamında miyom ameliyatı hakkında detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. Ankara miyom ameliyatı için Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Miyom Nedir?

Miyomlar, rahimdeki kas dokusunun büyümesi ile oluşan kitlelerdir. Çoğunlukla iyi huyludurlar ve hastalarda herhangi bir belirti oluşmasına neden olmazlar. 35 yaş üzerindeki kadınlarda görülme sıklığı %20 olan miyomlar, kadınlarda oldukça sık rastlanan bir problemdir. Genellikle üreme kabiliyetinin geliştiği ergenlik döneminden sonra görülmeye başlanan miyomlar, östrojen hormonunun etkisiyle büyürler. Bu nedenle, miyomlar hamilelik döneminde büyüme eğilimi gösterir ve menopozdan sonra da genellikle küçülürler. Özellikle menopozdan sonra büyüme eğilimi gösteren miyomların, kanserleşme riskine karşı kontrol altında tutulması gerekir.

Miyomlar, çok farklı boyutlarda oluşabildikleri gibi, rahmin farklı yerlerinde de bulunabilirler. Miyomları, rahimde görüldükleri yerlere bağlı olarak üç grupta toplamak mümkündür;

Submuköz Miyomlar

Rahmin iç dokusunun altında gelişirler. Hastalarda genellikle yoğun adet kanamalarına yol açarlar.

İntramural Miyomlar

Kadınlarda görülme sıklığı en yüksek olan miyom türüdür. Ağrı ve kanama gibi şikâyetlerin görülmesine neden olabilirler.

Subseröz Miyomlar

Rahmin dışındaki kas dokusunun büyümesi ile oluşurlar. Gen elde hastalarda herhangi bir belirtiye neden olmamakla birlikte, karnın bir tarafının daha şişkin görünmesine neden olabilirler.

Miyom Tedavisi Nasıl Yapılır?

Miyom tedavisi, birden fazla yöntemle gerçekleştirilebilen bir süreçtir. Tedavi planı, hastanın medikal durumuna, hastada görülen semptomlara, miyomun yerine ve boyutuna bağlı olarak değişebilir. Hastalarda herhangi bir soruna yol açmayan, rutin jinekolojik muayene esnasında varlığı tespit edilen miyomlarda, genellikle yalnızca düzenli takipten yararlanılır. Bu sayede, miyomun boyutunda herhangi bir değişiklik olup olmadığı ve hastanın sağlığını olumsuz etkileyecek bir sorunun gelişip gelişmediği gözlemlenir.

Hastalarda ağrı, kanama, kısırlık gibi problemlere sebep olan miyomlar da ise farklı tedavi yöntemlerinden yararlanmak mümkündür. Hastada yaşam kalitesini ve sağlığını olumsuz etkileyen bu tür semptomların olması durumunda, cerrahi müdahaleye başvurulabilir. Rahminde miyom tespit edilen kadınların %10’luk bir kısmında, miyom ameliyatı gerekebilir.

Miyom Ameliyatı Nedir?

Miyom ameliyatı Ankara; kadınlarda rahimde oluşmuş miyomların, cerrahi müdahaleye başvurularak çıkartılmasıdır. Miyom ameliyatı, belirli semptomların görüldüğü hastalarda tercih edilen bir yöntemdir. Bu semptomlar;

• Hastalarda regl dönemlerinde görülen şiddetli ağrılar,
    • Adet kanamasının çok yoğun ve uzun süreli olması,
    • Aşırı kanamaya bağlı olarak, hastada kansızlık oluşması,
    • Böbrekte miyom kaynaklı genişleme ve ağrı,
    • Düzenli kontrollerde, miyomun büyüdüğünün tespit edilmesi,
    • Submuköz miyomun, embriyonun rahme tutunmasını zorlaştırması nedeniyle, hamileliğe engel teşkil etmesi durumlarında, miyom ameliyatına başvurulabilir.

Ankara miyom ameliyatı hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Miyom Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Miyom ameliyatı öncesinde, rahimdeki miyomun yerinin kesin olarak tespit edilebilmesi için ultrason ve MRI yardımı ile görüntüleme yapılır. Sonrasında ise hastanın durumuna bağlı olarak, miyom ameliyatı kapalı veya açık biçimde gerçekleştirilebilir. Ancak, genellikle laparoskopik yöntemden yararlanılarak kapalı ameliyata başvurulmaktadır. Laparoskopik cerrahi işlemler, hastada çok daha küçük kesiler yapılarak gerçekleştirildiği için komplikasyon riski az olmakta ve hastaların iyileşme süresi kısalmaktadır.

Kapalı Miyom Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Laparoskopik miyomektomi olarak da bilinene kapalı miyom ameliyatı, hastada oldukça küçük kesiler yapılarak gerçekleştirilir. Karın bölgesinde açılan 3 veya 4 adet, 1’er cm’lik kesi ile içeriye kamera ve cerrahi aletler yerleştirilir. Bu sayede, miyomun rahimden çıkartılması sağlanır. Hasta, genel anestezi altında olduğu için operasyon sırasında herhangi bir ağrı veya acı hissetmez.

Açık Miyom Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Laparotomi ile miyomektomi olarak da bilinen açık miyom ameliyatında, hastanın karın bölgesinde ortalama 10 cm uzunluğunda cerrahi bir kesi yapılır. Bu sayede rahim içerisine ulaşılarak, miyomun çıkartılması sağlanır.

Ankara Miyom Ameliyatı Fiyatları 2021

Miyom ameliyatı fiyatları, ameliyatın kapalı veya açık oluşuna bağlı olarak değişebilir. Ayrıca, fiyatlar klinikten kliniğe de farklılaşır. Ankara miyom ameliyatı fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.