Miyom Tedavisi Ankara

Miyom; kadınlarda rahim içerisinde ortaya çıkan, kas hücrelerindeki çoğalma sonucunda oluşan, genellikle iyi huylu tümörlere verilen isimdir.  Çok sık rastlanan bir hastalık olmakla beraber, hastaların yalnızca 1000’de 1’inde kötü huylu miyomlara rastlanır. Genellikle 30-40 yaş arasındaki kadınlarda görülen miyomlara, diğer yaş gruplarında daha nadir rastlanmaktadır. Hormonal durumdaki değişimlerden kaynaklandığı düşünülen miyomlar, östrojen hormonunun etkisiyle büyüme eğilimi gösterirler. Bu nedenle, hamilelik döneminde boyutları büyürken, menopoz döneminde miyom boyutlarında küçülme görülür. Genellikle, ciddi bir semptoma neden olmadıkları için ancak rutin jinekolojik muayene sırasında fark edilirler. Miyom tedavisi Ankara, hasta özelinde planlanan bir süreçtir. Düzensiz adet kanaması, ağrılı veya şiddetli kanama gibi belirtilere neden olan miyomlarda ise farklı tedavi seçeneklerinden yararlanılır.

Yazımızın devamında miyom tedavisi hakkında detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara miyom tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Miyom Nedir?

Miyom, rahim içerisindeki kas dokusuna bağlı olarak ortaya çıkan, çoğunlukla iyi huylu tümörlere verilen isimdir.  Rahimdeki düz kas hücrelerinde veya fibroz doku hücrelerinde meydana gelen çoğalma sonucunda oluşur. Rahimde görüldüğü yere bağlı olarak üç gruba ayrılır;

Submuköz Miyomlar

Rahmin iç tabakasının altında görülen miyomlara verilen isimdir. Submuköz miyomlar, en fazla kanamaya sebep olan miyom türüdür.

İntramural Miyomlar

En sık karşılaşılan miyom tipi olan intramural miyomlar, rahimdeki düz kas dokusunun içinde yer alır. Büyüklüklerine bağlı olarak hastalarda bası, ağrı ve kanama gibi şikâyetlere yol açabilirler.

Subseröz Miyomlar

Rahmin dış dokusunun altında oluşan miyomlardır. Genellikle kanamaya yol açmaz ve bası şikâyeti oluşturmazlar.

Kadınların %20’sinde miyom oluşumu gözlemlenir. Bu nedenle oldukça sık rastlanan bir rahatsızlık olduğu söylenebilir. Genellikle iyi huylu olan miyomlar, nadiren de olsa kanserleşme belirtileri gösterebilir. Jinekolojik muayene esnasında, ultrasonla görüntüleme yapılarak tespit edilen miyomlar, genellikle kanserleşme belirtisi gösterip göstermemesi yönünden takibe alınırlar. Özellikle, menopoz sonrası dönmede büyüme eğilimi gösteren miyomların, kanserleşme riski bulunur. Ancak, tüm hastalar içerisinde kötü huylu miyom görülme sıklığı 1000’de 1’dir.

Miyom Belirtileri Nelerdir?

Rahim içerisinde oluşan miyomlar, genellikle herhangi bir belirtiye neden olmadıkları için tespit edilmeleri güçtür. Ancak, bazı durumlarda hastalarda belirli şikâyetlere yol açabilirler. Hastalarda, miyom nedeniyle oluşan başlıca şikâyetler;

• Ağrılı adet dönemleri,
    • Adet kanamasının şiddetli olması veya uzun sürmesi,
    • Cinsel ilişkide ağrı,
    • Karın ve kasıklarda ağrı,
    • Karın içerisinde basınç hissi,
    • Sık idrara çıkma veya idrar kaçırma problemi,
    • Kabızlık,
    • Kısırlık olarak karşımıza çıkar.

Miyom Tedavisi Nasıl Yapılır?

Miyom tedavisi Ankara, hasta özelinde planlanan bir süreçtir. Miyomun hastada yol açtığı şikâyetler, yeri ve boyutu, tedavinin planlanmasında önemli bulgulardır. Hastalarda herhangi bir şikâyete yol açmayan, rutin jinekolojik muayene sırasında keşfedilen miyomlar, genellikle yalnızca takibe alınır. Bu tür miyomlarda, kötü huylu olma belirtileri açığa çıkmazsa, herhangi bir tedaviye başvurulmayabilir.

Düzensiz regl kanaması, şiddetli kanama, ağrı veya kısırlık gibi problemlere yol açan miyomlarda, cerrahi müdahale ile tedavi seçeneğinden söz edilebilir. Miyom ameliyatı olarak bilinen bu yöntem, kapalı veya açık ameliyat şeklinde iki farklı yolla uygulanabilir.

Laparoskopik Miyomektomi

Kapalı miyom ameliyatı olarak da bilinen laparoskopik miyomektomi, birkaç küçük cerrahi kesi ile gerçekleştirilir. Hastanın göbek deliğinden açılan kesi ile içeriye kamera yerleştirilir. Bu sayede, içerdeki dokuların görüntülenmesi sağlanır ve miyom dokusunun yeri tespit edilir. Yine karın bölgesinde açılan birer cm’lik 2 veya 3 kesi ile de diğer cerrahi aletler kullanılarak, miyom dokusunun dışarı çıkartılması sağlanır. Kesi alanlarının küçük boyutlu olması, hastanın iyileşme sürecinin oldukça kısalmasını sağlar. Ameliyattan sonra hastalarda ağrı ve kanama riski daha düşüktür.

Laparotomi ile Miyomektomi

Açık miyom ameliyatı olarak da bilinen laparotomi ile miyomektomide, hastanın karın bölgesi 10 cm boyutunca bir kesi ile açılır. Daha geniş bir kesi alanı olması nedeniyle, komplikasyon riski daha fazla ve ameliyat sonrası iyileşme süreci daha uzundur. Bu nedenle, mümkün olan durumlarda genellikle laparoskopik ameliyat tercih edilir.

Ankara Miyom Tedavisi Fiyatları 2021

Miyom tedavisi, hasta hikâyesine ve medikal durumuna bağlı olarak, kişiye özel planlanan bir süreçtir. Bu nedenle, fiyatlar da farklılık gösterebilir. Ankara miyom tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.