Polikistik Over Sendromu Ankara

Polikistik over sendromu Ankara, son yıllarda oldukça yaygın olarak karşılaşılan bir kadın hastalığıdır.  Hormonal bozuklukla karakterize olan polikistik over sendromu, yumurtalıklarda salgılanan androjen hormonların artmasıyla açığa çıkar. Bunun sonucunda ise yumurtalıklarda, birçok iyi huylu kistin oluşumu gözlemlenir. Adet düzensizliği, tüylenme, sivilcelenme gibi belirtilere sahip olan polikistik over sendromu, bir endokrin hastalığı olarak da değerlendirilmektedir. Kısırlık gibi istenmeyen durumların gelişmesine neden olabilecek bir hastalık olmasından dolayı, tedavi edilmesi büyük önem taşır. Polikistik over sendromunun tedavi süreci, alanında uzman bir jinekoloji hekimine başvurarak başlatılabilir.

Yazımızın devamında polikistik over sendromu ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara polikistik over sendromu tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Polikistik Over Sendromu Nedir?

Polikistik over sendromu, hormonal dengedeki bozulma sonucunda açığa çıkan bir jinekolojik rahatsızlıktır. Kadınlar arasında oldukça yaygın olarak görülen polikistik over sendromunda, yumurtalıklarda birden fazla sayıda, iyi huylu kistin bulunduğu gözlemlenir. Gelişen bu kistler, hormonal dengeyi olumsuz yönde etkileyerek yumurtlama sürecinin sağlıklı bir şekilde tamamlanmasını engeller.

Yumurtalıklarda oluşan kistler genellikle iyi huyludur ve vücut içerisinde oluşmuş kese görünümlü bir yapıdadır. İçerisinde yağ, su veya gazlı bir madde bulunan bu kistler, kadınlarda genellikle ergenlikle menopoz arasındaki, üremenin aktif olduğu dönemde oluşur. Oluşan bu kistler nedeniyle, salgılanan hormonların dengesini bozulma meydana gelir ve androjen hormonlar daha fazla salgılanmaya başlar. Erkeklik hormonu olarak da bilinen androjen hormonların artması ile birlikte, ciltte tüylenme, yağlanma ve sivilcelenme gibi belirtiler görülebilir.

Polikistik over sendromu, tedavi edilmediği durumlarda oldukça ciddi hastalıkların gelişimine zemin hazırlayabilir. Kısırlık, karaciğer yağlanması, diyabet, hipertansiyon gibi hastalıklar ortaya çıkabilir. Ankara polikistik over sendromu tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Polikistik Over Sendromu Neden Olur?

Yumurtalıklarda bulunan folikül isimli kesecikler, yumurta hücrelerini içerirler. Foliküller olgunlaşma sürecinin tamamlanması ile birlikte, çatlayarak yumurtayı açığa çıkartırlar. Yumurtanın olgunlaşma ve gelişim sürecinde meydana gelen problemler sonucunda foliküllerin çatlayamaması, kiste neden olur. Her ay düzenli olarak gerçekleşmesi gereken bu yumurtlama döngüsünün, bu şekilde tekrarlı olarak tamamlanamaması ile polikistik over sendromu ortaya çıkar. Yumurtalıklarda çok sayıda kist oluşur ve bu durum hormonal dengeyi sarsar. Hormonal dengenin bozulması ise yumurtlama sürecinin sağlıklı bir şekilde tamamlanmasını daha da güçleştirir. Bu durum, bir dahaki döngüde de foliküllerin olması gerektiği gibi çatlayamamasına ve kistleşmesine neden olur. Bu nedenle, kist sayısı artarak polikistik over sendromunun gelişmesine neden olur.

Polikistik over sendromuna neden olan faktörler, genellikle genetik ve çevresel olarak ele alınır. Fazla kilolu olmak, polikistik over sendromu riskini artırmaktadır. Fazla kilo, insülin direncine ve insülin hormonunun artmasına neden olmaktadır. İnsülin hormonunun artması ise androjen hormonu sentezini de beraberinde artırır.

Ailesinde ve yakın akrabalarında polikistik over sendromu olan kadınlarda, hastalığın görülme riski artar. Ayrıca, zararlı kimyasal maddelere maruz kalmak da, polikistik over sendromu riskini artırır. Özellikle gıda üretiminde kullanılan bazı tarım ilaçları, polikistik over sendromu ve birçok başka hastalığa neden olabilmektedir.

Polikistik Over Sendromu Belirtileri Nelerdir?

Polikistik over sendromu sonucunda yaşanan hormonal dengesizlikle birlikte görülen başlıca belirtiler;

• Adet düzensizliği,
    • Ciltte yağlanma, özellikle yüzde ve sırtta sivilcelenme,
    • Tüylenme,
    • Kilo alma,
    • Hamile kalınmasında güçlük,
    • Saç dökülmesi,
    • Ara kanamalar,
    • Seste kalınlaşma,
    • Depresyon benzeri psikolojik problemler,
    • Ciltte kararma veya lekelenmeler,
    • İnsülin direnci,
    • Göğüslerde hassasiyet, büyüme veya küçülme olarak karşımıza çıkar.

Polikistik Over Sendromu Tedavisi Nasıl Yapılır?

Polikistik over sendromunun tedavisinde birden fazla yönteme başvurmak mümkündür. Tedavi sürecindeki temel amaç, yumurtlama döngüsünün yarıda kalmasını engellemektir. Bu nedenle, genellikle iki farklı tedavi yöntemine başvurulur. Daha çok tercih edilen ilk tedavi yöntemi, yumurtlama işleminin başlamasını engellemeye dayanır. Bu sayede, yumurtlama süreci yarıda kalmaz ve kist oluşumunun önüne geçilir. Bu yöntemde, hastaya verilen doğum kontrol hapları ile hem hormonal dengenin tekrardan sağlanması, hem de adet kanamalarının düzenli hale getirilmesi amaçlanır.

Polikistik over sendromunun tedavisi için başvurulan diğer yöntemde ise yarıda kalan yumurtlama sürecinin tamamlanmasına yönelik bir tedavi uygulanır. Bozulan hormonal denge, uygulanan ilaç tedavisiyle tekrardan düzene sokulur. Böylece, yumurtalarda oluşan kistlerin de zamanla yok olması amaçlanır.

Ankara Polikistik Over Sendromu Tedavisi Fiyatları 2021

Polikistik over sendromu tedavisi, hasta öyküsü dinlenerek kişiye özel planlanır. Bu nedenle fiyatlar değişiklik gösterebilir. Ankara polikistik over sendromu tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.