Rahim Duvarı Kalınlaşması Ankara

Kadın üreme sisteminin bir parçası olan rahim; gebelik durumunda döllenmiş yumurtanın tutunduğu ve bebeğin anne karnındaki gelişimini tamamladığı yerdir. Normal bir adet döngüsü içerisinde rahmin iç tabakası olan endometrium, olası bir gebelik durumuna hazır olmak için kalınlaşır. Endometrium tabakasının normalde daha fazla büyümesi durumu, rahim duvarı kalınlaşmasına neden olur. Tıbbi literatürde endometrial hiperplazi olarak adlandırılan bu durum, birçok farklı rahatsızlığa neden olabilir. Rahim duvarı kalınlaşması Ankara görülen hastalarda, düzensiz adet döngüsü gibi belirtiler oluşabilir ve kalınlaşma, rahim kanseri gibi ciddi rahatsızlıklara zemin hazırlayabilir.

Yazımızın devamında rahim duvarı kalınlaşması ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara rahim duvarı kalınlaşması tanı ve tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Nedir?

Endometrial hiperplazi olarak da bilinen rahim duvarı kalınlaşması, rahmin iç tabakası olan endometrial dokunun, normalde fazla büyümesi ile ortaya çıkar. Endometrial doku, her adet döngüsü içerisinde, vücutta salgılanan hormonlara bağlı olarak, kalınlaşır ve tekrar incelir. Endometrial dokuda görülen bu kalınlaşma, vücudun olası bir gebelik durumuna karşı yaptığı bir hazırlıktır. Döllenmiş yumurta, rahim içine tutunur ve burada gelişir. Endometrial dokunun kalınlaşması sayesinde, döllenmiş yumurtanın rahme tutunmasına hazırlık yapılmış olur. Ancak, gebelik durumunun gerçekleşmemesi halinde, kalınlaşmış endometrial doku, bir sonraki adet döngüsüne hazırlanabilmek için dökülerek, tekrar incelir.

Bazı durumlarda, endometrial dokudaki bu düzende bozulmalar meydana gelir ve endometrial doku, normalden daha fazla kalınlaşır veya gerekli incelme sağlanamaz. Bu durum, rahim duvarı kalınlaşmasına neden olur.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Neden Olur?

Adet döngüsü içerisinde, vücutta salgılanan hormonlara bağlı olarak, rahmin iç yüzeyinde birtakım değişiklikler meydana gelir. Kandaki östrojen hormonunun artmasıyla beraber, rahim içindeki endometrial tabaka, gebelik için kendini hazırlayarak kalınlaşır. Gebelik gerçekleşmediğinde, vücuttaki östrojen seviyesi düşer ve progesteron seviyesinde artış olur. Artan progesteron seviyesi, endometrium tabakasının dökülerek, tekrardan incelmesine neden olur. Dökülen endometrium tabakası, regl kanaması ile birlikte vücuttan atılır.

Hormonal dengedeki bu düzende bozulmalar meydana geldiğinde, endometrium tabakası olması gerekenden daha kalın bir yapıya gelebilir. Östrojen seviyesindeki artıştan sonra, gebeliğin gerçekleşmemesi ile birlikte salgılanmaya başlayan progesteron hormonu, östrojen hormonunun yarattığı etkiyi dengeler. Ancak, progesteron hormonunun yeterince salgılanmadığı durumlarda, rahim duvarında kalınlaşma meydana gelebilir.

Hormonal dengede bozulma yaratarak, rahim duvarında kalınlaşmaya neden olan başlıca faktörler;

• Menopoz döneminden sonra progesteron hormonunun salgılanmaması,
    • Polikistik over sendromu,
    • Şeker hastalığı,
    • Fazla kilo veya obezite,
    • Yumurtalıklarda oluşan kistler,
    • Tiroid hastalığı,
    • Karaciğer, safra kesesi ve safra yolları hastalıkları olarak karşımıza çıkar.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Belirtileri Nelerdir?

Rahim duvarı kalınlaşması, bazı hastalarda hiçbir belirtiye neden olmaz ve rutin jinekolojik muayeneler sırasında tespit edilir. Ancak genellikle, rahim duvarı kalınlaşması görülen hastalarda ortaya çıkan belirtiler;

• Yoğun adet kanaması,
    • Adet döneminde kanamanın normalden uzun sürmesi,
    • Adet döneminde şiddetli ağrı,
    • Ara kanamalar,
    • Kahverengi vajinal akıntı,
    • Menopoz sonrasında yaşanan vajinal kanamalar olarak karşımıza çıkar.

Rahim Duvarı Kalınlaşmasının Tipleri Nelerdir?

Endometrial hiperplazi olarak da bilinen rahim duvarı kalınlaşması, rahim kanseri riski taşıyabilir. Bu bakımdan, rahim duvarı kalınlaşmasını; basit, kompleks, basit atipili ve kompleks atipili hiperplazi olarak dört grupta ele almak mümkündür. Basit hiperplazi, rahim kanseri açısından en düşük risk grubunu oluşturur. Kompleks atipili hiperplazi ise en yüksek riske sahip grup olarak karşımıza çıkar. Barındırdığı riskler göz önünde bulundurulduğunda, rahim duvarı kalınlaşması görülen hastalarda, uzman hekim muayenesine başvurmak oldukça önemlidir. Ankara rahim duvarı kalınlaşması tanı ve tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi Nasıl Yapılır?

Rahim duvarı kalınlaşması görülen hastalarda, tedavi planı yapılırken birçok farklı kriterin değerlendirilmesi gerekir. Başvurduğunuz uzman hekim, size en uygun tedavi planını oluşturabilmek için hasta öykünüzü dinler ve medikal durumunuzu detaylı biçimde inceler. Bunu yaparken, hastanın genetik yapısı, hamilelik planları, rahmin genel durumu ve rahim duvarında görülen kalınlaşmanın tipi gibi faktörler dikkate alınır.

Tüm bu faktörlerin değerlendirilmesinden sonra, ilaçla tedavi veya cerrahi yollarla tedavi seçeneklerine başvurulabilir. Rahim kanseri riski taşımayan hastalarda, hormonal dengenin tekrardan sağlanabilmesi için ilaç desteği önerilebilir. Bu sayede, östrojen ve progesteron hormonlarının dengesi sağlanarak, rahim duvarındaki kalınlaşmanın giderilmesi amaçlanır.

Rahim duvarındaki kalınlaşmada atipili hücrelerin bulunduğu durumlarda, hastada rahim kanseri riski görülüyorsa, rahmin ameliyat ile alınması gerekebilir. Hastanın menopoz öncesi dönemde olması ve gebelik planlarının olmasına bağlı olarak, rahim ameliyatı öncesinde, yüksek doz progesteron tedavisi de denenebilir. Ancak böyle bir durumda, kanserleşme riskine karşı mutlaka düzenli aralıklarla biyopsi yapılması ve doku örneğinin patolojik olarak incelenmesi gerekir.

Ankara Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi Fiyatları 2021

Rahim duvarı kalınlaşması tedavisi, hastadan hastaya değişiklik gösteren bir süreçtir. Bu nedenle, tedavi ücretleri de farklılaşabilir. Ankara rahim duvarı kalınlaşması tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.