Rahim Sarkması Ankara

Rahim sarkması Ankara, birçok sebebe bağlı olarak gelişebilir. Kadınlarda, üreme sistemine dâhil bir organ olan rahim, karnın alt kısmında bulunur. Düz kaslardan oluşan bir yapıya sahip olan rahim, bazı durumlarda, normalde bulunduğu konumdan daha aşağıya doğru kayıp, sarkabilir. Birçok farklı nedenle gerçekleşebilen rahim sarkması,  kas ve bağ dokusundaki zayıflamayla beraber ortaya çıkar. Kas ve bağ dokudaki bu güçsüzleşme, rahmin gerektiği kadar destek bulamamasına ve sarkmasına neden olur. Zorlu doğumlar, çok sayıda doğum, ilerleyen yaş, kas ve dokuların güçsüzleşerek rahimde sarkma olmasına yol açan başlıca faktörlerdir. Şiddetli rahim sarkması olan hastalarda, ortaya çıkan semptomlar nedeniyle, hastaların yaşam kalitesi oldukça düşebilir. Bu nedenle, rahim sarkmasının tedavisi için kadın hastalıkları ve doğum uzmanı bir hekime başvurmak önemlidir.

Yazımızın devamında rahim sarkması ile ilgili olarak detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara rahim sarkması tanı ve tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Rahim Sarkması Nedir?

Rahim, leğen kemikleri ile çevrili olan karnın alt kısmında bulunan, idrar torbası ve bağırsaklara komşu bir organdır. Ayrıca, rahim ağzı vasıtasıyla vajinaya açılır. Ters armut şeklindedir ve kas dokusundan oluşur. Gebelik sürecinde döllenmiş yumurta, rahim duvarına tutunur ve bebek, anne karnındaki gelişimini rahimde tamamlar. Rahmin ortalama büyüklüğü, doğum yapmamış kadınlarda 5-6 cm iken; doğum yapan kadınlarda genellikle 6-7 cm boyutlarındadır.

Rahim, sınırlı hareket kabiliyetine sahip bir organ olarak, tamamen sabit değildir. Pelvik kasların ve bağ dokuların desteği ile leğen kemiğinin iç kısmında asılı olarak durur. İlerleyen yaş, gerçekleştirilen doğumlar gibi birçok nedene bağlı olarak, rahmi destekleyen bu yapı, zamanla güçsüzleşebilir. Bunun sonucunda, rahmin aşağı doğru kaymasını tanımlamak için kullanılan bir tabir olan rahim sarkması durumu meydana gelebilir. Bu durumda rahim, vajina içine doğru kayar. Bazı vakalarda kayma, vajen dışından da görülecek kadar ciddi boyutlarda olabilir. Rahim sarkması olarak bilinen bu durum, tıbbi literatürde uterus prolapsusu ismini alır.

Rahim Sarkması Neden Olur?

Rahim sarkmasına neden olan başlıca faktör, rahmi destekleyen pelvik kasların ve bağ dokunun güçsüzleşmesidir. Bu güçsüzleşme ise zamanla veya biyolojik nedenlere bağlı olarak ortaya çıkabilir. Rahim sarkmasına neden olan başlıca faktörler;

• İlerleyen yaş,
    • Gerçekleştirilen zor doğumlar,
    • Çok sayıda doğum gerçekleştirmek,
    • Çoğul gebelikler,
    • Menopoz sonrasında östrojen hormonu seviyesinin düşmesi,
    • Geçirilen kadın hastalıkları ameliyatları,
    • Kronik öksürük veya kabızlık,
    • Genetik faktörler olarak karşımıza çıkar.

Rahim Sarkması Belirtileri Nelerdir?

Rahim sarkması nedeniyle hastalarda görülen başlıca belirtiler;

• İdrarı tutmada zorlanma, idrar kaçırma,
    • İdrar yapmada güçlük,
    • Belin alt kısmında görülen, gün içerisinde gittikçe artan ağrı,
    • Karnın alt kısmında aşağı doğru çekilme benzeri bir ağırlık hissi,
    • Cinsel birliktelikte görülen ağrı,
    • Vajinal akıntıda artış veya vajinal kanama,
    • Vajinadan sarkan doku olarak karşımıza çıkar.

Ancak bu belirtiler, rahim sarkmasının şiddetine bağlı olarak, hastadan hastaya değişiklik gösterebilir. Ankara rahim sarkması tanı ve tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Rahim Sarkması Tedavisi Nasıl Yapılır?

Rahim sarkması tedavisi, hasta özelinde, hastaya en uygun tedavi planı tespit edilerek belirlenir. Tedavi şekline karar verilirken, hastanın medikal durumu, hasta öyküsü, hastada görülen semptomlar gibi birçok faktör dikkate alınır. Hastalarda ciddi bir sağlık problemine yol açmayan, belirtiye neden olmayan, hafif rahim sarkması durumunda, tedaviye başvurmak gerekmeyebilir. Ancak, hekimin değerlendirmesine bağlı olarak, hastaya pelvik kasları güçleştirici egzersizler önerilebilir.

Şiddetli rahim sarkması durumunda, hastada ortaya çıkan sorunlar da dikkate alınarak, farklı tedavi yöntemlerine başvurmak mümkündür. Bu noktada, hastaların gebelik planları da, tedavi sürecinin belirlenmesinde önemli bir faktör olarak karşımıza çıkar. Çocuk sahibi olma planı olan hastalarda, vajinal halka olarak da adlandırılan, pesser tedavisine başvurmak mümkündür. Pesser, çeşitli boyutlarda olabilen bir vajinal aplikatördür. Tedavi esnasında, rahim boyutuna en uygun olan halka seçilir. Pesser, rahmi destekler ve vajinaya doğru bir kayma olmasını engeller.

Rahim sarkması durumunda, özellikle ileri seviyelerdeki vakalarda başvurulan bir diğer yöntem de, cerrahi müdahaledir. Bu yöntemde rahim, pelvik dokuların ameliyatla güçlendirilmesi ile tekrardan desteklenir. Rahim sarkması ameliyatı, laparoskopik yöntemle veya vajinal yolla gerçekleştirilebilir. Ameliyat esnasında, pelvik kasların güçlendirilmesi amacıyla, sentetik dokular kullanılabilir. Ayrıca, hastanın başka bir bölgesinden alınan dokular da kullanılabilir. Hastanın güçsüzleşmiş pelvik dokuları ile bu yeni dokuların değiştirilmesi sayesinde, rahim desteklenir ve kayma engellenmiş olur.

Ankara Rahim Sarkması Tedavisi Fiyatları 2021

Rahim sarkması tedavisi, kişiden kişiye değişebilen bir süreçtir. Bu nedenle, tedavi ücretlerinde de farklılık olabilir. Ankara rahim sarkması tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.