Selülit Tedavisi Ankara

Selülit; genellikle basen, kalça, uyluk ve karın bölgesinde görülen bir cilt problemidir. Cildin yüzeyinin, portakal kabuğu benzeri bir görünüş alarak, çukurlu ve tümsekli hale gelmesidir. Genellikle kadınlarda görülen selülit, derinin alt katmanlarında, çok fazla miktarda yağ hücresinin toplanması ile oluşur. Selülitle birlikte ortaya çıkan bu görüntü, kadınlarda estetik açıdan problemlere yol açabilir. Kişiler, rahatsız oldukları selülit görüntüsünden kurtulmak isteyebilir ve bu nedenle selülit tedavisine başvurabilir. Selülit tedavisi Ankara, günümüzde en etkili yöntemlerden biri olan lazer ile gerçekleştirilir. Selülit tedavisinde lazerin kullanılması ile yüksek oranlarda başarıya ulaşılmaktadır.

Yazımızın devamında selülit tedavisi ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Ankara selülit tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Selülit Nedir?

Selülit, cildin epidermis ve dermis tabakalarının altında, fazla miktarda yağ hücresi bulunması ile oluşan bir cilt problemidir. Cilt altında bulunan septa isimli, lifli, küçük bağ dokusu bantları, bu yağ hücrelerinin arasında, dikey konumda bulunurlar. Septalar, alt katmandaki dokular ile cildin üst katmanını bağlama görevi görür. Ancak, bağ dokularının aralarında bulunduğu yağ hücreleri çoğalıp, büyüdüğünde; septa dokuları için yeterli boş alan kalmaz. Bunun sonucunda, bağ dokular, yağ hücrelerini file gibi sıkıştırarak selülit görüntüsünü oluştururlar. Tıbbi literatürde, “ödemli fibrosklerotik pannikülopati”, “gynoid lipodistrofi” veya “adipoz ödemi” olarak bilinen selülit, estetik bir cilt problemidir.

Selülit sorunu, üç farklı derecede görülebilir;

1.Derece: Yatarken ve ayakta dururken selülit görüntüsü oluşmaz, ciltte herhangi bir çukurlaşma görülmez.

2.Derece: Yatarken ciltte çukurlaşmalar yoktur, fakat ayaktayken selülit görüntüsü hafif düzeyde mevcuttur.

3.Derece: Hem yatarken, hem de ayaktayken ciltte portakal kabuğu görüntüsü vardır. Selülitler, tüm pozisyonlarda belirgin olarak karşımıza çıkar.

Selülit Neden Olur?

Fazla kilolu kişilerde selülitin görülme olasılığı, yağ hücrelerinde artış olması nedeniyle daha fazladır. Vücutta yağ hücrelerinin daha çok bulunduğu basen, karın, kalça, uyluk gibi alanlarda, selülit oluşumu daha yaygındır. Ayrıca, hızlı kilo kaybı gibi kilo değişimleri de selülite neden olabilmektedir. Sağlıksız beslenme alışkanlıkları, hareketsiz yaşam tarzı selülit problemini ortaya çıkartabilir.

Genetik ve fiziksel faktörler, selülite neden olabilir. Vücuttaki yağ hücrelerinin dağılımı, selülit oluşumunu kolaylaştırabilir. Hormonal değişiklikler nedeniyle, selülit ortaya çıkabilir. Ayrıca, sigara kullanılması, sürekli olarak oturarak çalışmak, sıklıkla dar kıyafetler tercih etmek de selülit oluşumu üzerinde etkilidir.

Oldukça fazla nedenle ortaya çıkabilen selülit, neredeyse tüm kadınların hayatlarının belirli bir döneminde karşılaştığı bir sorundur. Hatta sağlıklı bir beslenme programı ve spor alışkanlığı olan bireylerde dahi görülebilir. Ancak, kadınlarda yaşla birlikte, selülit riskinin arttığı tespit edilmiştir. İlerleyen yaşla incelen cilt, gevşeyerek selülit oluşumunu kolaylaştırır. Ayrıca, daha açık tenli kadınlarda, selülit görülme olasılığı daha fazladır. Hızlı kilo değişimi yaşanan gebelik dönemi de, kadınlarda selülit riskinin daha fazla görüldüğü bir dönemdir.

Ankara selülit tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meltem Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Selülit Tedavisi Nasıl Yapılır?

Selülit tedavisinde, birden fazla yönteme başvurmak mümkündür. Fazla kiloları uygun bir beslenme ve spor programı ile vermek, selülitlerin giderilmesi için etkilidir. Ancak, hızlı kilo kaybı, selülit sorununu gidermeyebileceği gibi, artırma riski de taşır. Bu nedenle, mutlaka dengeli beslenmeye dayalı, yavaşça ve düzenli egzersizle desteklenerek fazla kilolardan kurtulmak gerekir.

Günümüzde, selülit tedavisinde en etkili yöntemlerden biri de lazer ve radyofrekansın kullanılmasıdır. Tedavi esnasında doku masajı, vakum etkisi, radyofrekans teknolojisi ve kızılötesi ışınlar, bir arada kullanılabilir. Ayrıca, diode lazer teknolojisi ve doku masajı tekniklerinin bir arada kullanılmasıyla da, tedavi uygulanabilir.

Kızılötesi ışın, büyümüş ve genişlemiş yağ hücrelerinin daha geçirgen bir hale gelmesini sağlar. Geçirgenleşen bu yağ hücrelerine uygulanan lazer ile fazla yağın sıvı hale getirilmesi sağlanır. Bu aşamada daha yumuşak bir hale gelmiş olan yağ hücreleri, vakum ve mekanik masaj yöntemleri ile lenf yollarına yönlendirilir. Bu sayede, fazla yağların vücuttan atılması sağlanır. Ayrıca, lazerle selülit tedavisinde, uygulama yapılan alanda kolajen ve elastik lif üretiminin artırılması sağlanır. Böylelikle, cilt üzerindeki portakal kabuğu görüntüsü iyileştirilmiş olur.

Ankara Selülit Tedavisi Fiyatları 2021

Selülit tedavisinde uygulanan yöntemler ve kullanılan cihazlar farklılık gösterir. Bu nedenle, tedavi ücretleri de değişebilmektedir. Ayrıca, lazerle selülit tedavisi fiyatları klinikten kliniğe değişebilir. Ankara selülit tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.