Vajinal Akıntı ve Kaşıntı Tedavisi Ankara

Vajinal akıntı, her kadında görülen, vajinanın temizlenmesini sağlayan ve korunmasına yardımcı olan, işlevsel bir durumdur. Üreme işlevinin aktif hale gelmesiyle birlikte, kadınlarda normal bir durum olarak vajinal akıntı açığa çıkar. Ancak bazen, genellikle enfeksiyon hastalıklarına bağlı olarak, sağlıksız vajinal akıntılar da meydana gelebilir. Kötü kokulu ve normalden farklı renkli bu akıntılara, vajinal kaşıntı da eşlik edebilir. Her kadında görülen, normal vajinal akıntı, genellikle şeffaf bir renktedir. Enfeksiyona ve diğer nedenlere bağlı olarak gelişen vajinal akıntılar ise sarı, yeşil ve kahverenginde olabilir. Vajinal akıntı ve kaşıntıya neden olan faktöre bağlı olarak, tedavi süreci değişiklik gösterebilir. Vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisi Ankara için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Yazımızın devamında vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisi hakkında detaylı bilgi bulabilirsiniz.

Vajinal Akıntı ve Kaşıntı Nedir?

Normal bir vajinal akıntı, ergenlik çağına girilmesi ile birlikte, her kadında görülen, şeffaf renkli ve kokusuz sıvıdır. Beraberinde kaşıntı gibi bir probleme neden olmayan bu akıntı, vajinanın içine girebilecek mikrop ve zararlı bakterilere karşı koruma sağlar. Ayrıca, vajina içerisinde bulunan mikroplar da bu akıntıyla dışarı atılarak, vajinanın hijyenik kalması sağlanır. Vajinal ıslaklık sağlıklı bir cinsel hayat için de gereklidir. Vajinal akıntı, vajen içinin kaygan olmasını sağlayarak hem cinsel birliktelik sırasında, hem de yürüme ve egzersiz faaliyetlerinde vajinayı sürtünmeye karşı korur.

Çeşitli bakteri ve mikroplar, vajina içerisindeki doğal dengenin bozulmasına ve vajinal enfeksiyonların oluşmasına neden olabilir. Bu durumda, vajinal akıntının renginde ve kokusunda belirgin değişiklikler karşımıza çıkar. Şeffaf bir akıntı yerine, sarı, kahverengi veya yeşil renkte akıntı görülebilir. Ayrıca, normalde kokusuz olan vajinal akıntı, kötü bir kokuya sahip hale gelebilir.

Vajinal enfeksiyonlar, vajinal akıntıda bu tür bozulmalara neden olmakla beraber, vajinal kaşıntıya da sebep olur. Ayrıca, cinsel birliktelik esnasında ağrı ve idrarda yanma hissi de, vajinal enfeksiyonlarla birlikte görülebilir. Vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisi Ankara için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Vajinal Akıntı ve Kaşıntı Neden Olur?

Vajinal akıntı ve kaşıntı, vajinal enfeksiyonlar ve mantar enfeksiyonu gibi sebeplerle açığa çıkar. Zararlı bakteri ve mantarların vajinadaki doğal dengeyi bozması sonucu, vajinal akıntı ve kaşıntı görülebilir.

Mantar enfeksiyonu, vajinal akıntının peynirimsi yapıda veya süt beyazı renkli bir hale gelmesine neden olur. Genellikle herhangi bir kötü koku, akıntıya eşlik etmez. Ancak mantar enfeksiyonunda, vajinal akıntıyla birlikte, vajinal kaşıntı da görülür. Ayrıca, vajinada yanma hissi olabilir.

Bakteri kaynaklı vajinal enfeksiyonlarda ise kötü kokulu, genellikle sarı veya gri-beyaz, köpüklü bir vajinal akıntı oluşur. Vajinal akıntıdaki kötü koku, balık kokusuna benzetilerek tarif edilir. Bakteri kaynaklı vajinal enfeksiyonlar, cinsel birliktelik esnasında ağrı yaşanmasına neden olabilir.

Trichomonas Vajinalis isimli bir mikroorganizma nedeniyle de vajinal akıntı ve kaşıntı oluşabilir. Vajinal enfeksiyona neden olan bu organizma, cinsel yolla bulaşır. Trichomonas Vajinalis nedeniyle gelişen vajinal enfeksiyonda, sarı veya yeşilimsi bir renkte, köpüklü ve kötü kokulu bir akıntı oluşur. Ayrıca, vulva bölgesinde kaşıntı ve vajinada yanma olabilir.

Ayrıca, premenopoz ve menopoz dönemlerinde; rahim ağzı kanseri, bel soğukluğu (gonore) hastalığının varlığında ve pelvik inflamatuar hastalıklarda, kahverenginde bir akıntı görülebilir.

Vajinal akıntıya neden olabilen, diğer durumlar ise;

• Kullanılan doğum kontrol hapları,
    • Diyabet,
    • Kokulu sabun ve losyon benzeri kozmetik ürünlerinin vajinal alanda kullanılması,
    • Vajinit,
    • Jinekolojik ameliyatlar sonrasında görülen pelvik enfeksiyonlar olarak karşımıza çıkar.

Vajinal Akıntı ve Kaşıntı Tedavisi Ankara Nasıl Yapılır?

Vajinal akıntı ve kaşıntının tedavisi, bu duruma neden olan faktöre bağlı olarak değişir. Bakteriyel kaynaklı bir enfeksiyona uygulanan tedavi ile mantar enfeksiyonlarına uygulanan tedavi birbirinden farklıdır. Bu nedenle, ortaya çıkan semptomlara dikkat etmek gerekir.

Akıntıyla birlikte açığa çıkan, kötü koku, kaşıntı, cinsel birliktelik sırasında yanma ve akıntının rengi gibi faktörler, teşhis için önemlidir. Ayrıca, en doğru tanı ve tedavi için vajinal kültür tetkiki yapılabilir. Vajinal kültür testinin sonucuna bakılarak, enfeksiyonun neyden kaynaklandığı ve en doğru tedavi yönteminin ne olduğuna karar verilir.

Bakteri kaynaklı vajinal enfeksiyonlarda, genellikle antibiyotik tedavisi uygulanır. Mantar enfeksiyonlarında ise antifungal ilaçlar kullanılır. Trichomoniasis tedavisinde ise genellikle, metronidazol veya tinidazol ilaçlarından faydalanılır.

Vajinal Akıntı ve Kaşıntı Tedavisi Ankara Fiyatları 2021

Vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisi, hasta öyküsü ve semptomlarına bağlı olarak planlanır. Bu nedenle tedavi ücretleri değişiklik gösterebilir. Ankara vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve randevu alabilirsiniz.