Vajinismus Tedavisi Ankara

Vajinismus, kadınlarda en sık rastlanan cinsel işlev bozukluklarından bir tanesidir. Kadınların %2’sinde görülen vajinismus problemi, psikolojik ve fiziksel birçok farklı nedene dayanabilmektedir. Ayrıca, kültürel yapı da vajinismus üzerinde önemli bir faktör olarak karşımıza çıkar. Uzak Doğu ve Ortadoğu ülkelerinde, Batılı ülkelere kıyasla, kadınlar arasında vajinismusa çok daha fazla rastlanmaktadır. Kadınların cinsel farkındalıklarının düşük olduğu, bekâretin önemli bir namus simgesi olarak görüldüğü toplumlarda, vajinismus vakalarının da sayıları artmaktadır. Bu nedenle, vajinismusun oldukça önemli bir toplum sağlığı sorunu olduğunu söylemek mümkündür. Yazımızın devamında vajinismus tedavisi Ankara ile ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz. Vajinismus tedavisi Ankara için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Vajinismus Nedir?

Vajinismus; cinsel ilişki sırasında, penetrasyonun kadınlarda şiddetli bir acıya sebep olması nedeniyle gerçekleştirilememesidir. Vajina kaslarının istemsiz kasılması sonucunda, penisin vajen içerisine girişi kadınlarda ağrıya neden olur. Ancak, hastalar isteseler bile bu kasların kasılmasını engelleyemezler. Bu nedenle, penetrasyon sağlanamaz. Genellikle psikolojik nedenlerle oluşan bu durum, nadiren de olsa fiziksel sebeplerle de ortaya çıkabilir. Vajinismus, kadınların sağlıklı bir cinsel hayata sahip olmalarının önünde büyük bir engel teşkil eder. Ayrıca, tedavi edilmediği durumlarda, çiftler arasında problemlere yol açabilen ve başka sorunları da tetikleyebilen bir rahatsızlıktır.

Vajinismus Neden Olur?

Vajinismus, çoğu vakada sosyal ve psikolojik nedenlerle ortaya çıkmaktadır. Ancak, daha nadir olmakla beraber, fiziksel problemler de vajinismus rahatsızlığına neden olabilmektedir.

Vajinismusa sebep olan sosyal ve psikolojik faktörler;

• Bekâreti namusun ön koşulu olarak kabul eden toplumsal normlar ve bu kavramların kadınlar üzerinde oluşturduğu stres ve baskı,
    • Cinsel eğitim eksikliği, kadın cinselliğinin yok sayılması,
    • Kulaktan dolma bilgiler nedeniyle ilk cinsel ilişkide çok acı çekileceğine duyulan inanç ve korku,
    • Partnerin ilişkiye zorlayan tutum ve davranışlarının kadın üzerinde yarattığı stres ve baskı,
    • Yetersiz veya başarısız olunacağından duyulan korku,
    • Kaygı bozukluğu veya panik bozukluk,
    • Cinsel şiddete maruz kalmak gibi travmatik deneyimler olarak karşımıza çıkar.

Fiziksel faktörler ise;

• Vajinal enfeksiyonlar veya idrar yollarında görülen enfeksiyonlar,
    • Kızlık zarında var olan anomaliler,
    • Vajinanın normalden kısa olması, perdeli yapıda olması gibi vajinal anomaliler,
    • Kist veya apselerdir.

Vajinismus Çeşitleri Nelerdir?

Vajinismus, cinsel hayatın hangi evresinde görüldüğüne bağlı olarak iki farklı türe ayrılmaktadır.

Primer (Birincil) Vajinismus

Daha önce hiç cinsel birliktelik yaşamamış kadınlarda görülen vajinismus rahatsızlığıdır. Primer vajinismus hastaları, genellikle yalnızca cinsel birliktelikten değil, vajinaya herhangi bir cisim girmesi durumundan da korku duyarlar. Vajinal muayene, vajinaya fitil veya tampon yerleştirilmesi de, hastada korku ve kaygıya neden olur.

Sekonder (İkincil) Vajinismus

Hayatının önceki dönemlerinde cinsel birliktelik esnasında penetrasyona olumsuz bir tepki vermeyen bireylerde, sonradan görülmeye başlanmış vajinismustur. Genellikle, yaşanan travmatik bir durum sonucunda ikincil vajinismus gelişir. Doğum, ağırlı jinekolojik muayene, kürtaj, düşük, cinsel şiddete maruz kalmak gibi durumlar, sekonder vajinismusa neden olabilir.

Ankara vajinismus tanı ve tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz. Kadın hastalıkları, doğum ve jinekolojik estetik uygulamalar için Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Vajinismus Tedavisi Nasıl Yapılır?

Vajinismus tedavisi Ankara, hastalığa yol açan nedene bağlı olarak tedavi planı oluşturulan bir süreçtir. Fiziksel nedenlerle gelişen vajinismusun tedavisinde, altta yatan bu fiziksel sorunun çözümü gerekir. Ancak, vajinismus vakaları genellikle psikolojik nedenlere dayandığı için tedavi sürecinde, cinsel terapi önemli bir yöntem olarak karşımıza çıkar.

Vajinismus tedavisinde uzman bir jinekoloji hekiminin hastayı fiziksel olarak değerlendirmesi önemlidir. Bu değerlendirme sonucunda, yapısal bir bozukluk tespit edilmezse, hastanın bilişsel ve davranışsal terapi yöntemlerine başvurması önerilir. Bu nedenle, vajinismus tedavisinin disiplinler arası bir alanda yürütüldüğünü söylemek mümkündür. Vajinismus konusunda deneyimli bir jinekoloji hekimi, psikolog ve psikiyatri uzmanının yönlendirmeleriyle vajinismus tedavisi gerçekleştirilir.

Tedavi esnasında, önerilen cinsel egzersizler ve psikoterapi yöntemleri ana unsurlar olarak karşımıza çıkar. Tedavi sürecinde başvurulan başlıca egzersizler;

• Cinselliğe ısındırma egzersizleri,
    • Pelvik taban egzersizleri,
    • Vajinal dilatör egzersizleri,
    • Parmak egzersizleri olarak karşımıza çıkar.

Ankara Vajinismus Tedavisi Fiyatları 2021

Vajinismus tedavisi, genellikle multidisipliner olarak sürdürülen bir süreçtir. Hastanın hem uzman bir jinekologdan, hem de psikoterapistten yardım alması gerekebilir. Bu nedenle tedavi fiyatları değişebilmektedir. Ankara vajinismus tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.