Yumurtalık Kisti Tedavisi Ankara

Vücudun birçok farklı bölgesinde oluşabilen kistler, içi sıvı, kan veya jelimsi bir maddeyle dolu yapılardır. Yumurtalıkların içerisinde veya üzerinde oluşan kistler, yumurtalık kisti olarak adlandırılır. Over kisti olarak da bilinen bu kistler, kadınlarda en sık rastlanan jinekolojik hastalıklardandır. Adet döngüsünde düzensizlik, aşırı veya ağrılı adet kanaması gibi semptomlara neden olan yumurtalık kistleri, değişik boyutlarda olabilir. Yumurtalık kisti tedavisi Ankara işleminde, neden olduğu problemler de dikkate alınarak, farklı tedavi seçeneklerinden yararlanılmaktadır. Genellikle hormonal dengedeki bozukluklar nedeniyle oluşan yumurtalık kistlerinin tedavisinde, doğum kontrol hapları kullanılabilir ve gerekli görüldüğü durumlarda cerrahi müdahaleye başvurulabilir.

Yazımızın devamında yumurtalık kisti tedavisi hakkında detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. Ankara yumurtalık kisti tedavisi için Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Yumurtalık Kisti Nedir?

Yumurtalık kistleri, kadınlarda oldukça sık rastlanan, genellikle iyi huylu kitlelerdir ve birçoğu herhangi bir belirtiye neden olmaz. Genellikle küçük boyutlarda olan bu kistler, birçok hastada herhangi bir tedavi gerektirmeden kendiliğinden kaybolur. Ancak bazı durumlarda, hastalarda adet döngüsünde bozulma ve ağrılı, yoğun regl kanaması gibi belirtilere yol açabilirler.

Over kisti olarak da bilinen yumurtalık kistleri, genellikle hormonal düzendeki dengesizlikler nedeniyle oluşurlar. Yumurtalıkların içerisine bulunan folikül isimli kesecikler, yumurta hücresini taşır. Foliküllerin olgunlaşıp çatlamasıyla, yumurta ortaya çıkar. Ancak, hormonal dengedeki düzensizlikler, yumurtanın olması gerektiği gibi olgunlaşmasını engelleyebilir. Bu durumda, çatlayamayan foliküller,  yumurtalıkların içerisinde kistleşebilir. Bu şekilde oluşan kistler, yumurtalıklardaki hormonal dengenin daha da bozulmasına yol açar. Böylece, yumurtlama sürecinin sağlıklı olarak tamamlanması gittikçe güçleşir.

Folikül kistlerinin yanı sıra yumurtalıklarda görülebilen diğer kistler;

• Mikroskobik boyutta ve hiçbir belirtiye yol açmayan inklüzyon kistleri,
    • Yumurta hücresinin atıldığı doku olan korpus luteum dokusundaki farklılaşma nedeniyle ortaya çıkan kistler,
    • Rahim içerisindeki endometrial tabakanın, yumurtalıklarda da oluştuğu endometriozis hastalığı sonucu ortaya çıkan çikolata kistleri,
    • Kısırlık tedavisi gören hastalarda karşılaşılan, aşırı hormon salgısı nedeniyle ortaya çıkan teka-lutein kisti,
    • Gebelik sürecinde oluşan gebelik luteoması olarak karşımıza çıkar.

Yumurtalık Kisti Neden Olur?

Yumurtalık kistleri genellikle, hormonal düzendeki bozulmalar nedeniyle ortaya çıkar. Bunun yanı sıra,

• Endometriozis hastalığı,
    • Hamilelik,
    • Pelvik enfeksiyonlar gibi nedenlerle bağlı olarak da yumurtalık kistleri oluşabilir.

Ankara yumurtalık kisti tedavisi için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Op. Dr. Meral Sönmezer’den randevu alabilirsiniz.

Yumurtalık Kisti Belirtileri Nelerdir?

Yumurtalık kitsileri, özellikle küçük boyutlu olduklarında, herhangi bir belirtiye neden olmayabilirler. Hastalarda yumurtalık kistleri nedeniyle en sık rastlanan semptomlar;

• Adet düzensizliği,
    • Ağrılı regl kanaması,
    • Çok yoğun adet kanaması,
    • Karında ve kasıklarda görülen ağrılar,
    • Karında şişkinlik,
    • Ateş,
    • Bulantı ve kusma,
    • Sindirim sistemi problemleri,
    • İdrar yolu şikâyetleri olarak karşımıza çıkar.

Yumurtalık Kisti Tedavisi Ankara Nedir?

Yumurtalık kistleri, bazı hastalarda herhangi bir soruna yol açmadıkları için tedavi gerektirmeyebilir. Sağlık problemlerine yol açtıkları hastalarda ise tedavi süreci;

• Hastada görülen semptomlara,
    • Kistin büyüklüğüne ve yapısına,
    • Hastanın medikal durumu ve yaşı gibi faktörlere bağlı olarak planlanır.

Yumurtalık kistlerinin tedavisinde en sık başvurulan yöntem, ilaçla tedavidir. Hastaya reçete edilen doğum kontrol hapları, hormonal dengeyi sağlayarak, adet döngüsünün de düzenli olmasını sağlar. Böylece, yumurtalık kistleri küçülerek, zamanla yok olur ve yeni kistlerin oluşumuna da engel olunur.

Belirli durumlarda, cerrahi müdahale de bir tedavi seçeneği olarak değerlendirilebilir. Yumurtalık kistleri;

• 8-10 cm veya daha fazla boyuttaysa,
    • Yapılan takipte sürekli büyüdükleri gözlemleniyorsa,
    • Hastada şiddetli ağrılara yol açıyorsa, cerrahi müdahaleye başvurulabilir.

Yumurtalık kisti ameliyatları, çoğunlukla laparoskopik yöntemle, kapalı olarak gerçekleştirilir. Ameliyat esnasında hastalar, genel anestezi altında oldukları için ağrı veya acı hissetmezler. Karın bölgesinde birkaç adet küçük cerrahi kesi atılarak kiste ulaşılır ve bu sayede kistin çıkartılması mümkün olur. Gerekli görüldüğü durumlarda, çıkartılan kist patolojik incelemeye gönderilebilir.

Laparoskopik ameliyat, küçük boyutlu kesiler yapılması nedeniyle, açık ameliyata göre hastalara çok daha çabuk iyileşme olanağı sunar. Laparoskopik yöntemle gerçekleştirilen yumurtalık kisti ameliyatları, hastadan hastaya değişmekle beraber, ortalama 1-2 saat kadar sürer. Ameliyat sonrasında hastalar, ortalama 1 hafta-10 gün içerisinde gündelik hayatlarına dönebilirler.

Ankara Yumurtalık Kisti Tedavisi Fiyatları 2021

Yumurtalık kisti tedavisi, hastaya özel planlanan bir süreçtir. Bu nedenle, tedavi ücretlerinde farklılaşma olabilir. Ankara yumurtalık kisti tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.